Zora Arkus-Duntov, a belga születésű amerikai tervező volt a Corvette atyja, aki maga is többször elgondolkozott azon, hogy középmotoros legyen a sportkocsi. Készültek prototípusok, de csak a nyolcadik generációval költözött a motor az utasok mögé.

A mérnök Frank Winchell és a formatervező Larry Shinoda is gondolt erre a megoldásra, az ő művük azonban kevésbé ismert. Már csak azért is, mert sokáig kizárólag a Texas állambeli Midlandben található Petroleum Múzeum látogatói láthatták a GS IIB-t.

Az autó Jim Hall versenyző gyűjteményének része és egy azok közül a középmotoros Corvette tanulmányok közül, amivel nem sikerült meggyőzni a General Motors vezetőségét.

Az 1962-es Chevrolet Corvair Monza GT  koncepció adta hozzá az ötletet és láthatóan inkább versenyautónak született, mint utcai gépnek, ezért sincs teteje. A prototípusban egy 5,4 literes, V8-as motor dolgozik, mely 400 lóerejével könnyen viszi a vékony alumíniumból készült, 657 kg-os kocsit.

Versenyautónak szánták a korai középmotoros Corvette-et 3