1959-ben, amikor a negyedik generációs Cadillac Eldorado megjelent, akkor még az amerikai autóipar nem ismert határokat. Nagyobb, szélesebb és hosszabb lett, mint volt és talán az egyik legjellegzetesebb autó lett a korszakból. Abból a korból, amikor még a japánok nem raboltak rá a vásárlókra és az olajválság nem tépázta meg a hatalmas, V8-as motorokat.

Igazi luxusautó a Cadillac Eldorado Brougham, melyből 99 darabot készített a Pininfarina, hogy kevéske vásárló megtapasztalhassa, milyen az olasz stílus. Ez a változat rövidebb, keskenyebb és alacsonyabb is, hogy légiesebb legyen a megjelenése. Stephen Barton célja viszont nem az volt, hogy gyári állapotában maradjon egy ilyen autó.

Egészen elképesztő az 1000 lovas Cadillac 1
Egészen elképesztő az 1000 lovas Cadillac 2

Egészen elképesztő az 1000 lovas Cadillac

Egészen elképesztő az 1000 lovas Cadillac

Egészen elképesztő az 1000 lovas Cadillac 14
Egészen elképesztő az 1000 lovas Cadillac 15
Egészen elképesztő az 1000 lovas Cadillac 16
Egészen elképesztő az 1000 lovas Cadillac 17
Egészen elképesztő az 1000 lovas Cadillac 18
Egészen elképesztő az 1000 lovas Cadillac 19
Egészen elképesztő az 1000 lovas Cadillac 20
Egészen elképesztő az 1000 lovas Cadillac 21
Egészen elképesztő az 1000 lovas Cadillac 22
Egészen elképesztő az 1000 lovas Cadillac 23
Egészen elképesztő az 1000 lovas Cadillac 24
Fotó megosztása:

15 évvel ezelőtt Barton az egyedi építéseket koronázó Don Ridler-díjra hajtott vele, ahol a kreativitást, a mérnöki munkát és a kiváló kivitelezést egyaránt nagyra értékelik. Shooting brake-et építettek az autóból, amihez át kellett dolgozni a karosszériát, így már csak kétajtós, valamint ráillesztették a Chevrolet Nomad tetejét.

Stílusát megőrizték, de a lökhárítótól a hátsó lámpáig minden teljesen egyedi az autón, amit Cadmadnek hívnak. Mindezt teljesen egyedi vázra tették rá és a futóműve is kézzel készített alkatrészekből és Baer 6 dugattyús fékekből áll.

Egészen elképesztő az 1000 lovas Cadillac 25

Transaxle elrendezést választott a hajtásláncot készítő Nelson Racing Engines, amiben a C5-ös Corvette-ből származó 4L60E automata váltó a hátsó tengelyhez került. A motor 632 köbinches, vagyis 10,4 literes, V8-as. Irgalmatlan 1025 lóerőt tud és 1290 Nm nyomatéka van, így már nem csoda, hogy simán elhúz egy Cadillac CTS-V mellett.

18 colos EVOD Industries kereken gurul az őrült Cadillac, amit Fawntana Rose és Titanium Silver árnyalatúra fényeztek. 4000 munkaórát szántak arra, hogy elkészítsék és lefényezzék a karosszériát. Szomorú, hogy Stephen Barton már nem élhette meg azt, hogy az egyedileg épített Cadillac shooting brake elnyeri a Don Ridler-díjat.

Egészen elképesztő az 1000 lovas Cadillac 26