Kizárólag a Ferrari által megválogatott ügyfeleknek volt lehetősége megvásárolni a Ferrari FXX K-t. Azt az autót, mely a LaFerrari alapjait használja, de kizárólag versenypályán használható. Az olaszok kutatás-fejlesztési részlege tervezte, a formaterv pedig a Centro Stile Ferrarinál készült az FXX K-hoz, melyből aztán 40 darabot gyártottak a Corse Clienti divízió részére. A Corse Clienti részleg volt az, aki piacra dobta az FXX-et és az 599XX-et is, melyek szintén privát versenygépek.

Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 1
Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 2

Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak

Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 19
Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 20
Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 21
Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 22
Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 23
Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 24
Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 25
Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 26
Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 27
Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 28
Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 29
Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 30
Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 31
Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 32
Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 33
Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 34
Fotó megosztása:

1,3 milliárd forintnak megfelelő összeget fizetett az Abi Dzabiban tartott aukción a legújabb tulajdonosa ezért a Rosso Corsa színű példányért. Igazi gyűjtői darab ez, hiszen soha nem vezették még az XX Program eseményein és kevesebb mint 250 kilométer van benne. Az autót ezüst dekorcsíkok és a 7-es rajtszám díszíti, de megmaradt alap specifikációjú. Tetszés szerint frissíthető Evóra is, amivel 90 kg-mal könnyebb lenne és 23%-kal több leszorítóerőt termelne.

Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 35

850 lóerős a 6,3 literes, V12-es szívómotor, mely a karbonból készült, Alcantarával gazdagon borított kabin mögül üvölt. Ehhez csapták még hozzá a KERS rendszert (ezért lett FXX K a neve), amivel az összteljesítmény 1036 lóerő, nyomatékból pedig több mint 900 Nm áll rendelkezésre. Telepakolták egy csomó F1-ben reszelt aprósággal is, így tényleg pokolian gyors az 1 165 kg-ot nyomó autó. Remek aerodinamikájának köszönhetően hatalmas szárny nélkül is 540 kg leszorítóerőt termel 200-as tempónál.

Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 36

Nem csak egy autót vesz meg az, aki befizet egy Ferrari FXX K-ra, hanem a szoros kapcsolatot az olaszok mérnökeivel és tesztpilótáival. Ők azok, akik segítenek a világ különböző versenypályáin próbálkozó tulajdonosoknak, hogy jobb versenyzőkké váljanak. Hogy mi kell ehhez? Nem csak az az 1,3 milliárd, amiért ma FXX K-t vehet az ember, hanem további rengeteg pénz ennek üzemeltetésére.

Itt egy milliárdos játékszer versenylázban égő milliárdosoknak 37