Az egész azzal kezdődött, hogy egy Japánban élő koreai manusnak baromira elege lett a furgonokból. Gondolta, odaszúr egyet a műfajnak, és megmutatja, milyennek is kellene igazából lennie egy dobozos áruszállítónak.

Toyota-kisbusz 600 lóerővel 1

Szénszálas gépjázfedél, rajta karbon embléma. A két darab Trust töltőlevegőhűtő brutálisan néz ki elöl, csak kavicsot ne kapjon

Szerzett is egy jellegtelen Toyota Hiace-t – körablakosat, soküléseset, de ez végül is mindegy volt. Fogta a kétliteres, 136 lóerős DOHC benzinmotort, és jó messzire hajította, a váltóval egyetemben. Utóbbit a 3,0 literes dízel Hiace-ből származó automatára cserélte, a motort pedig a felvezetőben említett Nissan GT-R egy kiszenvedett példányából emelte át. Nem volt egyszerű műtét, mert a Hiace motortere az utasülés alatt helyezkedik el, de végül megoldotta.

Toyota-kisbusz 600 lóerővel 2

Hát belefért…

A 600 lóerős turbómotor köztes töltőlevegőhűtői a lökhárítóban kaptak helyet, meglehetősen sérülékeny, de annál látványosabb módon. Az agresszív kerékív-szélesítések nem öncélúak: elöl 265/35R19, hátul 275/35R19 méretű Yokohama Advan Neova abroncsok viszik át a sportmotor borzalmas nyomatékát. Az AP Racingtől hatdugattyús fékeket vásárolt, a rugóstagok a Final Konnexion munkái. A képet állítható, szénszálas aerodinamikai elemek teszik teljessé. A kipufogó a GT-R megoldását mintázó, kétszer kettes konfigurációban végződik.

Toyota-kisbusz 600 lóerővel 3

A brutális kisbusz vezetése állítólag rendkívül szórakoztató. Hogy ezt másokkal is megoszthassa, hősünk négy darab, piros bőr Recaro kagylóülésre cserélte a hátsó padokat, és rendszeresen vállal pályataxizást Japán nagyobb versenypályáin.

Forrás: Smarter Media, superstreetonline.com