Azt már az elején hozzá kell tenni, hogy nem nálunk, hanem Hollandiában próbálják eladni a feltűnően zöld, 1989-es négyütemű Wartburgot. Tisztességesen meg van csinálva, szó se róla, de az ár innen nézve kissé hajmeresztő.

Vajon ott a ritkasága szorzóként szolgál, vagy csak az eladó próbálja az összes alkatrész és befektetett munkaóra árát visszakapni?

1,8 milliót kérnek ezért az átfaragott Wartburgért 11,8 milliót kérnek ezért az átfaragott Wartburgért 21,8 milliót kérnek ezért az átfaragott Wartburgért 3

Wartburg 1.3

1989. október 12-én hagyta el a futószalagot az első négyütemű motorral szerelt Wartburg 353. Típusjelzését Wartburg 1.3-ra módosították, ami utal a hengerek térfogatára. Az eisenachi gyár nem saját fejlesztésű négyütemű motorját építette a Wartburgokba, hanem a VW-tól megvett licenc alapján gyártotta azt.

Sajnos a megállapodás olyan sokba került, hogy csak kevesen engedhették meg maguknak a négyütemű Wartburgot. A licenc árát ugyanis beépítették az új 1.3-as Wartburgok vételárába. A cég tárgyalásai a Mitsubishivel zátonyra futottak. Az eladási mutatók drasztikusan visszaestek, és ez már az eisenachi autógyártás végleges leállítását vonta maga után.

A Daimler és a Benz gyár után a harmadik legnagyobb németországi autógyárnak be kellett zárni kapuit. Így szűnt meg Türingia legnagyobb autógyára 1991. április 10-én az utolsó Wartburg legördülésével a gyártósorról. A gyár bezárásához nagyban hozzájárult a berlini fal leomlása is, mert már elérhetőek voltak az egykori NDK-s emberek számára az Opel, VW típusok, nagyjából annyi pénzért, amennyiért egy új 1.3-ast lehetett kapni.

Jelenleg 25 eladó darab van itthon a típusból, a legdrágább ára 1 050 000 forint.

1,8 milliót kérnek ezért az átfaragott Wartburgért 41,8 milliót kérnek ezért az átfaragott Wartburgért 5