Nem kell elkeserednie annak, aki a kabriózás élményét egy emelettel feljebb élné meg, mert a méregdrága luxusautók mellett jóval olcsóbb megoldások is léteznek erre a problémára. Míg a Suzuki aprósága 1 millió forint alatt elérhető, addig a V12-es G-osztály már 1,5 millió, de euróban.

Nissan Murano CrossCabriolet

5 terepjáró, a kabriózás élményével 1

Néhányan úgy vélik, hogy kevés rossz döntést hozott a konszern élén álló Carlos Ghosn, ezek közül az egyik a Murano kabrió változata volt. Jó ötletnek tűnt egy nyitható vászontetős változattal feldobni a crossoverek szegmensét, de a gyakrolatban nem működött, így pár év után leállt a 265 lovas, 3,5 literes V6-os motorral szerelt autó gyártása.

Land Rover Freelander

5 terepjáró, a kabriózás élményével 2

1997-ben jelent meg a Land Rover kompakt crossovere, a Freelander, mely az európai vásárlók között az egyik legnépszerűbb volt a kategóriában. Hagyományos ötajtós, valamint teherhordó változat mellett kínáltak belőle háromajtós kivitelt is, melyhez levehető keménytető vagy vászon járt.

Mercedes-Maybach G650 Landaulet

5 terepjáró, a kabriózás élményével 3

Limitált példányszámban (99 darab) volt elérhető a Maybach kezelésén átesett G-osztály, mely az S-osztály kényelmét, az S kabrió nyitottságával és az emelt G-osztály terepképességeivel kínálta. V12-es biturbó motorja 630 lóerős, 1000 Nm nyomatékú.

Jeep Wrangler

5 terepjáró, a kabriózás élményével 4

Nem látszik rajta, de teljesen megújult a Jeep Wrangler, mely maradt létravázas és most is leszerelhetőek az ajtók és a tető is róla, valamint a szélvédője is előre buktatható.

Suzuki X-90

5 terepjáró, a kabriózás élményével 5

1995-ben jelent meg a Suzuki X-90-es, mely a Vitara alapjaira épült, de sokkal inkább divatcikk, mint praktikus jármű. A kétüléses terepjáró targatetőt kapott. A Top Gear magazin 2013-ban beválasztotta az elmúlt 20 év legrosszabb autói közé.