Azzal a céllal mutatták be az angolok az Austin Metro nevű kisautót, hogy ez lesz majd az a modell, amely leváltja a Minit a modern városi kisautó szerepében. Ez azonban távolról sem volt annyira könnyű, mint elsőre gondolták. Végül népszerű lett és közel két évtizeden át maradt gyártásban, ráadásul készült belőle egy egészen durva versenygép is a rali történetének legkeményebb korszakához. Az MG Metro 6R4 ugyanis a B csoportot vette célba.

Még új ez a 35 éves, bitang angol versenygép 1
Még új ez a 35 éves, bitang angol versenygép 2

Még új ez a 35 éves, bitang angol versenygép

Még új ez a 35 éves, bitang angol versenygép

Még új ez a 35 éves, bitang angol versenygép 15
Még új ez a 35 éves, bitang angol versenygép 16
Még új ez a 35 éves, bitang angol versenygép 17
Még új ez a 35 éves, bitang angol versenygép 18
Még új ez a 35 éves, bitang angol versenygép 19
Még új ez a 35 éves, bitang angol versenygép 20
Még új ez a 35 éves, bitang angol versenygép 21
Még új ez a 35 éves, bitang angol versenygép 22
Még új ez a 35 éves, bitang angol versenygép 23
Még új ez a 35 éves, bitang angol versenygép 24
Még új ez a 35 éves, bitang angol versenygép 25
Még új ez a 35 éves, bitang angol versenygép 26
Fotó megosztása:

Alaposan átépítették a kisautót, szinte semmi sem a megszokott helyén és formában van rajta. Először is a karosszériát látványosan kiszélesítették, aztán a hajtásláncot variálták meg elképesztő módon. A keresztmotoros, elsőkerék-hajtású autó helyett így már egy középmotoros, összkerékhajtású gép szaggatta az aszfaltot vagy épp murvát. Nagyjából 200 példányt készítettek az utcai változatból a homologizációs szabályoknak megfelelően, azoknak teljesítményét 250 lóerőben maximalizálták.

Még új ez a 35 éves, bitang angol versenygép 27

Érdekesség, hogy az a 3 literes, V6-os motor, ami ebben az apró szörnyetegben van, közeli rokonságban áll a Jaguar XJ220 sportautóéval. Furata 92 mm, lökete 75 mm-es a David Wood által Cosworth-alapokra tervezett motornak, amiből beállítástól függően akár 410 lóerőt is kisajtoltak. Az MG karrierje ígéretesen indult egy harmadik hellyel, de sajnos nem folytatódott túl fényesen. Először műszaki problémák ütötték fel fejüket, aztán a B csoportot kaszálták el.

Még új ez a 35 éves, bitang angol versenygép 28

Ebben a példányban csupán alig több mint 11 kilométer van, tehát jóformán teljesen új. Évekig múzeumban állt, ennek megfelelő az állapota is. Most azonban nagyjából 85,5 millió forintnak megfelelő összeget érhet majd valakinek az aukció végén.