Hogy mégis miért fut még annyi Kamaz a világ utakkal kevésbé ellátott felén, arra ez a videó adja meg a választ. Lehet, hogy sokat fogyaszt, lehet, hogy pokoli kipufogófüstöt okád ki, kényelmetlen, van nála erősebb, tartósabb, de amikor a világ végén kell eljuttatni pár tonna bármit A pontból B-be, nincs párja.

Szahalin pedig az a hely, amire tényleg illik a világ vége elnevezés. Főleg orosz, de még kicsit japán, mindkét ország számára periféria, ehhez méltó infrastruktúrával. A sziget 78 ezer négyzetkilométer területű, tehát nem sokkal kisebb, mint Magyarország, népessége azonban igen alacsony, 670 ezer körül van. A közlekedést viszont megoldják a helyiek, akik alkalmazkodtak a vad viszonyokhoz, és ahova csak kell, Kamazzal indulnak. Itt például a viharos óceánon kelnek át, mintha ez a legtermészetesebb dolog lenne.

Ezen a gyors sodrású folyón úgy visznek át két terepjárót, ahogy mi sosem mernénk. Az egyik a platón, a másik viszont kötélvégen úszik a Kamaz után. Láthatóan ez nem egy extrém eset, inkább a mindennapok része.