Kétségkívül egy korszak meghatározó autója a Trabant, melyet szinte mindenki ismer és ma már milliókat is adnak egy keveset futott, szép példányért. A legtöbb azonban olcsó használati tárgyként tengeti életét, a szerencsésebb darabok pedig gondozott hobbiautók lettek. Sokan építenek belőlük furcsa kis erőgépeket vagy egyszerűen stílusosan csinosítják – utóbbiakhoz állt be a Vilner, akiknek specialitása még mindig a beltér.

Kívülről is láthatóak változások, mint a kerekek és a tető mintázata, vagy éppen a LED-es nappali menetfények a körfényszórókban, de a legnagyobb változás az utastérben történt. Ahogyan ők fogalmaznak, megpróbálták a Porsche szellemében átalakítani a Trabant belterét. Ehhez nagy mennyiségű kék kockás kárpitozást, valamint vajszínű és fekete bőrt használtak. Utóbbival a műszerfalat varrták be mindenhol. Került az autóba lyuggatott sportkormány és modernebb hangrendszer is.

Technikájában nem változtattak az autón, megmaradt az 1990-es évjáratú 601-esben az 1043 köbcentis, négyhengeres motor, mely 45 lóerőt ad le, mellé 74 Nm nyomatéka van, hozzá négygangos kézi váltó csatlakozik.