1950-ben a magyar származású Vittorio Jano irányítása alatt született meg a Lancia Aurelia, melynek harmadik szériájából csupán 720 darab készült. 1953-ban eredetileg olaszországi tulajdonosnak szállították le ezt a mélybordó színű példányt, amit tíz évvel később Angliába importáltak. Ott az idők folyamán több gazdánál is járt.

Kemény élete volt és ez meglátszott az autón. Két éven át tartott a restaurálás, 1200 munkaórát öltek a fémszerkezetek javításába és a rozsda eltüntetésébe. Ekkor kapta meg újra az eredeti Amaranto színt, melyhez krém színű felniket párosítottak.

Plusz egy ok, ami miatt nem fogjuk feledni a Lanciát 2

Annyira remekül sikerült az Aurelia felújítása, hogy tulajdonosa azonnal belevágott vele egy 2000 mérföldes túrába az Alpokban. Ekkor felfedeztek egy kis olajszivárgást, amit utána orvosoltak is. Máskülönben gondtalanul élvezhető az olasz veterán hangulata a szürke kárpittal borított beltérben. Mindezt közel 70 millió forintnak megfelelő összegért. Ez soknak tűnhet egy haldokló márka autójáért, de az értéke vélhetően a jövőben meredeken felfelé fut majd.

Plusz egy ok, ami miatt nem fogjuk feledni a Lanciát 3

Érdekessége, hogy ez volt az első szériagyártású V6-os motorral hajtott autó. Az Aurelia orrában 60 fokos hengerszögű és ebben az esetben 2,5 literes és 118 lóerős teljesítményű. Hozzá négysebességes kézi váltó társul és hátsókerék-hajtás.

Plusz egy ok, ami miatt nem fogjuk feledni a Lanciát 4

Forrás: hornleykelham.com
Kapcsolódó címkék: Lancia lancia aurelia veterán