A törés mértéke, illetve a javítás minősége, nem utolsósorban az eladó őszintesége a fontos.

Egyre több magánember indul rétegvastagság-mérővel használt autót venni. Az olcsóbbak alukasztnit nem mindig mérnek, ami nemcsak annak gond, aki alumínium vázas és karosszériás autót venne, például Honda NSX-et, A8-as vagy A2-es Audit.

Főleg felső kategóriás és sportautók motorházfedele, ajtaja, sárvédője lehet alumíniumból, vagy akár a teljes orr-része, mint az E60-E61-es 5-ös BMW-nek.

A szerkezet mikronban mér, ami a milliméter ezredrésze. Új autóknál a határérték 300 mikron a gyárban vagy szállítási sérülés miatt átadás előtt újrafújt autók miatt, de a gyári fényezés 150 alatti, többnyire 100 mikron körüli értéket mutat.

Amennyiben csak fújták az autót, nagyjából 180-300 mikron a festékvastagság, ha gittelni kellett, akkor több. Ha pl. a felületet kiegyenlítő gittelés miatt 1227-es érték jelenik meg, az 1,2 milliméteres vastagságot jelent. A javítások színvonalában óriási az eltérés, az összegányolt, pár hónap után lerepedő fényezésű, csálé futóművű, rozsdásodó autók és a márkaszervizben, gyári javítási technológiával helyreállított autók között ég és föld a különbség.