Melegítsük-e az autót télen?

A hidegindítás néhány évtizede még valódi procedúra volt (pl. manuális szívatóval), mára azonban egyszerűen beindul minden autó. De vajon van értelme percekig egy helyben állva járatni a motort?

A bikázás legfontosabb szabályai!

Motorindítás külső, segédakkumulátorral, vagyis bikázás. Már maga a hazai elnevezés is elgondolkodtató, nem tudjuk, honnan ered. Az angol “jumper cable”, vagy a beszédes német “Starthilfekabel” semmilyen állati utalást nem tartalmaz, ha valaki ismeri a bikakábel eredetregéjét, ossza meg velünk.

Arról viszont van pár megfontolandó, sőt vitaindító gondolatunk, hogy miként kell ezt a műveletet kivitelezni.

Hogyan vontassunk?

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár koccanás, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

Persze az új autóknál is előfordulhatnak hasonló kellemetlenségek, de csak elvétve.

Mindent a fagyállókról

Mindkettő fagyálló, de csak a köznyelvben elterjedt elnevezés a közös, a téli szélvédőmosó folyadékot és a fagyálló hűtőfolyadékot jobb nem összekeverni.

Csupa érdekes dolog a téli abroncsokról

Néhány percben körüljárjuk, hogy mit érdemes tudni a téli gumikról, elmondjuk, miket jelölnek az abroncsok oldalán található számok, betűk, piktogramok.

Ha tetszettek a videók, iratkozz fel YouTube-csatornánkra, ahol rengeteg autós tartalmat találsz.

Forrás: Vezess