A ’70-es évek közepén jelent meg a Porsche akkori legújabb belépőmodellje, mely a 914-es után került a kínálat aljára, ez lett a 924-es. A 924-esek és 944-esek sokáig nem kapták meg a nekik járó elismerést, sokak szemében lenézett modellek voltak. Mára azonban változott a helyzet, pár éve meredeken emelkedik a szép állapotú példányok értéke és egyre többször találkozni aukciókon is ilyenekkel. A képeken szereplő csodás, kék 924-esnek ráadásul nem csak az állapota meggyőző, hanem története is van.

Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 1
Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 2

Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól

Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 18
Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 19
Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 20
Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 21
Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 22
Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 23
Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 24
Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 25
Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 26
Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 27
Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 28
Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 29
Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 30
Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 31
Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 32
Fotó megosztása:

1980-ban céges autójával rótta a denveri utakat Rose Kalista, aki már nagyon vágyott egy olyan autóra, amit öröm vezetni. Nyitott szemmel járt, ezért hamar meglátta a kereskedésben álló, Minerva-kék színű Porsche 924-est. Az autó ráadásul kivételesen sok extra felszerelést kapott. Került rá kivehető napfénytető, az üléseket fekete bőr borítja, tükrei elektromosan állíthatóak, a hőséget légkondi űzi el, a szórakozásról pedig kazettás rádió gondoskodik. Az autó alapára ekkoriban alulról karcolta a 16 ezer dollárt, a konkrét példányba pedig még ezen felül bő 2 ezer dollárnyi opciós tétel került.

Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 33

Rose munkája miatt kevés alkalommal és főleg rövidebb távokra jutott a Porsche volánja mögé, ami egyszer nem indult be. Mivel az addigi szerelő nyugdíjba ment, újat kellett keresni a 924-es gondozására. Az új szerelő az autót látva azonnal ajánlatot tett rá, Rose pedig nem kevesebb mint egy évig töprengett azon, hogy eladja-e a Porschét. Végül 2014-ben került új tulajdonosához a 17 710 kilométert futott autó.

Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 34

A 924-es Porsche orrában 2 literes, négyhengeres, vízhűtéses szívómotor található 125 lóerős teljesítménnyel és 165 Nm nyomatékkal. A hajtáslánc transaxle elrendezésű, tehát a váltó hátul található, ami jót tesz a tömegelosztásnak és a vezethetőségnek is. A kivéltelesen szép, kék 924-esért úgy 10 millió forint körüli összeget várnak.