A veteránvadászok álma az ilyen találat. Az üléseken még ott a gyári fólia, az órában alig pár ezer kilométer, a kocsi garázsban töltött negyed évszázadot.

Az év üzlete lehetne, még akkor is, ha egy elterjedt, korántsem érdekes típusról, a Moszkvics 2141-esről van szó. Csakhogy itt egyéb zavaró tényezők is közbeszóltak.

A Drive2.ru oldalon olvasható történet szerint az eladásra kínált Moszkvics kecsegtető volt az első képeken, a beltér ép, 2744 futott kilométerével épp csak bejáratós, és garázsban állt. Mindenképp megér egy közelebbi vizsgálatot.

Ez a közelebbi vizsgálat pedig kiderítette, hogy a korabeli orosz autógyártás minősége és egy alapos mosás, konzerválás nélkül letámasztott autó lelombozó eredményt hoz. A Moszkvicsok karosszériája alapjáraton is közeli kapcsolatot ápol a rozsdával, és a legelső gazdájának sikerült némi bozótjárás után, a sáros, havas utak nyomával a padlólemezen, futóművön befőttet csinálni a kocsiból.

Az idő pedig tette a dolgát, persze a kritikán aluli minőségű alkatrészek könnyen megadták magukat, így a motortér sem emlékeztet egy szalonból éppen kigurult autóra.

Moszkvics? Nem Aleko? Nálunk igen!

“1989-ben jelent meg a magyar piacon a Moszkvics gyár korszakos lépéseként, a hátsókerekes Moszkvics 2140 utóda. Az immár elsőkerék-hajtású, de továbbra is hosszában beépített motoros autó nálunk Aleko 2141 néven bővítette a Merkur kínálatát.

Először kétféle benzines motorból állt a kínálat. Az 1,5 literes Moszkvics motor elvileg 73, az ezerhatos Lada gép 78 lóerős volt. Mindkettő tiltakozik a pörgetés ellen, hangosak, járásuk bárdolatlan és jó étvágyuk van.

Hibaként elsőnek a rozsdásodást kell megemlítenünk. Egy Aleko 4-5 évesen már bőven rohadhat. Nem a lemez vastagságával van a baj, hanem ócskaságával. A silány gyári acélminőség miatt gyakran szükség van lakatolásra. A minőség itt-ott elszomorító, a műanyag elemek rossz úton zörögnek. A váltóban gyorsan kopnak a szinkrongyűrűk, a kuplungtárcsa is hamar elfogy, de a motorokkal ritkán van baj.” – írtuk használtautó tesztünkben a Facebook előtti időkben, 2003-ban.

Ha a történet feltételezése igaz, és a haszon reményében, a jövőre gondolva készítettek időkapszulát a kocsiból, akkor ez a befektetés igen rosszul sült el, az új autó negyed évszázadot állt kihasználatlanul, és az értékéről sokat elárul, hogy itthon egyetlen Aleko eladó, 65 ezer forintért.

Forrás: drive2.ru