Már a gyári Ferrari F40 is olyan, mint az éppen betört vadló, erős autókhoz szokott alakok is csak teljes koncentrációval tudják uralni. Lehet persze poroszkálni, kelletlen, esetlen tempóban, de itt a lényeg a két turbó felpörgése után kezdődik. Legalábbis a videók ezt súgják, amíg az Enzo, LaFerrari volánjánál a legtöbb újságíró fültől fülig vigyorog, addig az F40-ben ülő homlokán repedt erekkel koncentrálva pattog az ülésben, főleg ha van mersze lenyomni a gázpedált.

Az F40 LM jellegzetessége a bukólámpa elhagyása, mert a fix lámpatestek sokkal könnyebbek

Nos, a nyolcvanas évek szülte turbós szörnyetegből akad még veszettebb verzió is, az F40 LM (Le Mans) ami tényleg pályaautó, a 2,9 literes V8-as motor ebben a konfigurációban 720 lóerőt teljesít, és minden ízében arra készítették fel, hogy versenyezzen.

Ebből a verzióból mindössze 19 darab készült, és ebből a 19 darabból összesn négy kapott GTC specifikációt.

Most ebből a négyből eladó egy darab, 6,1 millió dolláros (1,65 milliárd forint) áron, 1616 futott mérfölddel. Túlzó lenne az ár? Valószínűleg ez a kocsi lesz a következő évtizedek 250 GTO-ja, ami ahogy gazdát cserél, máris pár milliárddal többet ér. Tehát aki ebben a kategóriában keres autót, annak ez lehet az év vétele.

Versenypályát valószínűleg már ritkán fog látni, (kivéve ha valódi gazdag őrült veszi meg, aki indítani meri valamelyik veteránszériában) pedig a GTC tényleg az F40 végletekig csiszolt evolúciója.

A két IHI turbófeltöltő ennél a gyári 1,1 bar helyett 2,6 baron üzemel, emelték a kompressziót, nagyobb Behr intercoolereket szereltek fel hengerenként dupla injektorral szerelt Weber-Marelli befecskendezéssel. A változtatásokkal együtt is “csak” 720 lóerőt tud a versenyszabályzat meghatározott korlátozásai miatt, de állítólag simán képes 760-785 lóerőre.