Az 1985-ben megjelent legelső BMW M3-as ma már az egyik legértékesebb bajor gép, aminek minden valamirevaló darabja elég komoly összegekért cserél gazdát a gyűjtők között. Minden fennmaradt példányt igyekszenek a lehető legjobb formában megmenteni. A restaurálás általában az eredeti – vagy éppen annál sokkal jobb – állapot visszaállítására törekszik, ezért ezen a példányon is egyenesen a BMW-től érkező, vadiúj alkatrészeket használtak. Például kicserélték a szélvédőt, a kárpitozást és a kormányt is.

Ennek ellenére itt nem volt szempont az eredetire hajazó megjelenés, ezért több kiegészítő érkezett az Evo modellről, mint például az első és hátsó spoilerek, Borla kipufogót kapott és, ami a leglátványosabb, a szín melyet a modern BMW-kínálat árnyalatai közül választottak ki. A Valencia Orange nevű narancs metál árnyalat volt például a BMW 1 M Coupé egyik legnépszerűbb színe is.

Az autó eredeti színe Alpesi fehér volt és 1987 áprilisában gördült le a szalagról. Ebben az S14-es négyhengeres motor 2,3 literes változata dolgozik 192 lóerővel és 230 Nm nyomatékkal. A váltó a Getrag-tól származó ötgangos, melyen balra lent található az első fokozat. 6,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, a mutató akár a 230-cas osztásig is elmehet. A narancsra fényezett, tökéletesen felújított autót 32,5 millióért vitték el.