A világ legdrágább autója címet rendre Ferrarik szokták megkapni és jellemzően a 250-es széria modelljei állnak a dobogón, ezért könnyen lehet az is, hogy hamarosan egy monacói árverésen újabb hihetetlen összeg szerepel majd egy olasz sportkocsi neve mellett. Kalapács alá kerül ugyanis egy 1957-es Ferrari 250 GT Competizione Tour de France, melyből csupán 72 darabot készítettek. Ez az autó tekinthető a modern Ferrari F12 TdF szellemi elődjének és természetesen a jelenlegi leggyorsabb modell, a 812 Superfastnak is korai rokona. A Tour de France nevet sem véletlenül kapta az autó, a Ferrari rendszeresen vett részt a versenyen, amin 1956 és 1964 között kilencszer arattak győzelmet.

Az autót négy sorozatban gyártották, a harmadikban összesen 17 darab készült és az eladásra kínált a 15. ebben a rendben. Ez többek között a szellőzőnyílásokból és a lámpákból is sejthető. Közel sem ez a legtöbb dekorációt kapott 250 TdF, szinte utcai autónak tűnik, különösen az elegáns, bézs beltérrel. 1958-ban a spái futamon a második helyen ért célba az autó, tehát egészen szép eredménnyel büszkélkedhet.

A Ferrari 250 TdF gépházteteje alatt mi más lehetne, mint a Colombo V12-es? Ide már 3 literes verzióban került 258 lóerővel és nagyjából 320 Nm csúcsnyomatékkal. Ez nem tűnik ma különösen soknak, de a 60-as évek környékén potens versenygépnek számított a kicsivel 1 tonna feletti Ferrari 250-es. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre körülbelül 5,5 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 250 környéki.

Ilyen esetben igazán nehéz megtippelni a végösszeget, egyelőre 7 és 9 millió dollár közé taksálják a Ferrari 250 TdF-et, de többen 10 millió dolláros, tehát 2,6 milliárd forintnak megfelelő összeget sejtenek.