A Porsche 911-es kínálatában mindig szerepelt hegyes szívómotorral szerelt, kikönnyített pályagép, mely utcán is használható néhány kompromisszummal. Kezdetben a Carrera RS jelzés alatt készültek ezek a modellek, később pedig megkapták a GT3 és GT3 RS jelöléseket akárcsak a versenysportban. A ’70-es években még 210 lóerőt hoztak ki a 911-es hathengeres boxeréből, a legújabb GT3 RS-t pedig már 520 ló repíti.

Porsche 911 Carrera RS 2.7 (1973)

A gyűjtők körében az egyik legnépszerűbb modell a klasszikus Carrera RS, melynek nevében a Carrera a mexikói Carrera Panamericana versenyre utal, az RS pedig általánosságban a versenysportra. Csupán 1075 kilogrammot nyom a Carrera RS, hathengeres motorja 210 lóerős. Némi felár ellenében pedig még ennél is tovább könnyítették a 911-est.

Porsche 911 Carrera RS (1992)

A 911 Carrera Cup versenyautó adta az RS-hez az alapokat, mely a hagyományokhoz hűen kikönnyített és hátsókerék-hajtású. Alapvetően elektromos ablakokat, klímát és tempomatot sem tartalmaz az ellátmány. A felnik magnéziumból ksézültek, az ablakok vékonyabb üvegből vannak a 964 Carrera RS-en. Futóművét 40 mm-rel ültették közelebb az aszfalthoz. 3,6 literes, léghűtéses hathengerese 260 lóerős. Álló helyzetből 5,3 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.

Porsche 911 Carrera RS (1995)

Súlycsökkentés okán kidobták belőle a fényszórómosókat, a hátsó üléseket és az ajtókárpitokat is leegyszerűsítették, valamint minimálisra csökkentették a zajszigetelő anyagok mennyiségét. A Clubsport csomaggal járt a bukócső, ebben az esetben kidobták belőle a rádiót és még néhány kárpitot is. Kifejezetten pályázásra szánták a 300 lovas, 3,8 literes, még léghűtéses boxerrel szerelt Carrera RS-t.

Porsche 911 GT3 RS (2003)

Színes felnijeiről és díszcsíkjairól hamar felismerhető a 996-os GT3 RS, melyet polikarbonát ablakokkal és szénszálas elemekkel . Hátsó szárnya 35 kilogramm leszorítóerőt termel 200-as tempónál. 3,6 literes boxermotorja hivatalosan 381 lóerőt teljesít, de a mérések szerint alulról karcolja a 400-at. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 4,5 másodperc alatt gyorsul.

Porsche 911 GT3 RS (2006)

Többek között szénszálas hátsó szárnnyal és plasztik ablakokkal 20 kilogrammot takarítottak meg a sima GT3-ashoz képest. Két új színt is alkottak a GT3 RS-hez, az egyik a képen látható narancs, a másik egy élénk zöld árnyalat. 3,6 literes motorja 415 lóerőt teljesít. A százas sprintet 4,2 másodperc alatt futja, végsebessége 310 km/óra.

Porsche 911 GT3 RS 4.0 (2011)

7 perc 27 másodperc alatt ér körbe a Nordschleife aszfaltján a legnagyobb lökettérfogatú 997-es GT3 RS 4.0, mely hosszas csiszolgatás eredménye. Hathengeres boxerének egyes elemei az RSR versenyautóból származnak. 500 lóerő és 460 Nm nyomaték, akárcsak a későbbi, 991-es esetében. Álló helyzetből 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a vége pedig 310.

Porsche 911 GT3 RS (2015)

A 2015-ös Genfi Autószalonon mutatkozott be a látványos aerodinamikai elemekkel díszített, karbonnal és magnéziummal könnyített GT3 RS, mely 7 perc 20 másodperc alatt szalad körbe a Zöld Pokolban. 4 literes, 6 hengeres boxermotorja 500 lóerős, 460 Nm nyomatékú. 100-as tempóra 3,3 másodperc alatt gyorsul, a 200-as osztásig pedig további 7,6 másodpercet kell várni. A brit Autocar magazin szerint az egyik legjobb vezethetőséget kínáló autó a piacon.

Porsche 911 GT3 RS (2018)

Elektromos főmegszakítót, hatpontos övet és bukócsövet is tartalmaz a GT3 RS-hez rendelhető Clubsport csomag. Nem csak ez a pár apróság támogatja a pályázást, hanem az áthangolt váltó, a hátsókerék-kormányzás, a lengőkaroknál gömbcsuklós futómű is. Minden idők legerősebb szívómotoros 911-esében 4 literes, hathengeres boxer dolgozik 520 lóerővel. A fordulatszámmérő akár 9000-et is mutathat. A Weissach csomaggal – melyben több a szénszálas elem – az autó súlya 1430 kilogramm. Álló helyzetből 100-as tempóra 3,2 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 312 km/óra.