Nem sokat tököltek a román melósok, fogtak egy lapát (helyesebben egy félzsáknyi) instant aszfaltot, belelökték a lyukba, kicsit meglapogatták és készen is van.

Miért érzem úgy, hogy ezt nem így tanítják az útépítő iskolában?

Sajnos nem kell Romániába menni ahhoz, hogy ilyet lássunk, nemrég Budapesten is rögzítettek egy hasonlóan szakszerű megmozdulást. Oké, hogy hideg kátyúzás, de ezt nem teljesen így kell, hiszen holnapra az a lyuk ugyanúgy ott lesz, néhány autó kijárja.

Kátyúzás hideg aszfalttal

A hideg kátyúzás -i keverék természetes zúzottkő és aszfalt kötőanyag keveréke, amely speciális hígítót és vegyszereket tartalmaz, amik biztosítják, hogy a keverék feldolgozható legyen fagyos időben is -10 °C fokig. A hideg kátyúzás -i keverék tárolását illetően, 40 kg-os műanyag zsákokban van raktározva a gyantás keverék. A hideg kátyúzás -i keveréket zárt helyen ajánlatos tárolni, sértetlen zsákokban, a raktározási idő 12 hónap az előállítás időpontjától.

A kátyúzás munkafolyamata a következőképpen zajlik: először a kátyú szegélyét körfűrésszel bevágjuk, ezek után kitisztítjuk a úthibákat. A zsákokból a keveréket szétterítjük és 6 centiméter mélységig eldolgozzuk, a mélyebb kátyúknál rétegesen kell bedolgozni azt.

Forrás: Facebook