Rajongunk autókért, hétvégéket töltünk a kárpit tisztításával, simogatjuk, becézzük az éveken át hűségesen szolgáló járgányt. Fontos a gép, nevet kap, szinte családtag, ha beférne, helyet kapna a vasárnapi ebéd mellett, a hűtőrácson szürcsölhetné a húslevest. Igaz költői túlzásnak tűnik ez, ha elképzeljük.

Akkor egy fekete gránitból kifaragott BMW kupé sírkő mennyire rugaszkodik el az átlagostól? Mert ez nem egy kósza gondolat, hanem létező darab!

Steve Marsh ötvenegy éves korában szenderült jólétre, a Ford alkalmazottjaként, ezért is ironikus kicsit, hogy a bajor márka elfogult tisztelője volt. Sebaj, történt már nagyobb hűtlenség, bár a rajongás mértékét csak a hozzátartozók ismerhetik. Ami kifejezetten hatalmas lehetett, hiszen a sírkő sem mindennapi méretű.


Sikerült egy majdhogynem életnagyságú szobrot kifaragni egy darab tömör gránittömbből, amit Kínából hoztak egészen a londoni temetőig. Mivel egész egy tonnásra sikerült a mű, húsz fős csapat és egy daru emelte a helyére a nem mindennapi darabot.  A kőkemény BMW összesen 50 000 fontot azaz 17 400 000 forintot kóstált, amiből akár egy eredeti példányt is beszerezhettek volna emlékműnek az M3-as kabrióból.

Nem feladatunk megítélni, hogy a kegyelet kinyilvánításának ilyen formája helyes-e vagy sem. Hibának tekinthető, hiszen bulvárhír lett egy feltehetően tisztességes ember halála, és a vandálok is előszeretettel rongálják az ilyen sírokat.

De nem ez az egyetlen példa méretes autós sírkőre. Az Egyesült Államokban is látható hasonló,  a tragikus körülmények között elhunyt Raymond Tse emlékét őrzi egy élethű nagyságú Mercedes 240D. A faragómesterek másfél évig dolgoztak a 66 tonnás kőtömbön, mire Mercedessé kopácsolták.

A legenda szerint bátyja állítatta a síremléket, és azért választotta a feltűnő Mercedest, mert megígérte öccsének, hogy 17. születésnapjára kap egyet. Az ígéretet már csak így tudta betartani.