Az autók nagyobbik hányadának négy kereke van, de akadnak olyan esetek is, amikor ez valamilyen oknál fogva kevésnek bizonyul. A legkülönfélébb autók kapnak váratlanul sok kereket a versenyautóktól egészen a terepjárókig.

Tyrrell P34 (1974)

Derek Gardner ötlete volt a hatkerekű F1-es autó, melynek megvalósításához egyenes út vezetett a '70-es évek közepén, hiszen a szabályok még megengedték. Előnyei között említhető a nagyobb tapadás, gyorsabb tempó az egyenesekben és nagyobb fékhatás. A nagyobb szárny és az apró kerekek azt is biztosították, hogy hatékonyabb legyen az aerodinamika. A 3 literes V8-as motorral hajtott gép azonban nem aratott elsöprő sikereket, ráadásul többen azt hitték, hogy csak egy erős reklám.

Hennessey Velociraptor (2017)

Felbuzdulva a hatkerekű G-osztály sikerén, a Hennessey is meglátta a fantáziát a Ford F-150 Raptorban, aminek hatkerekű változatából 50 darabot építenek megrendelőiknek nagyjából 90 millió forintért. Az átalakítás tartalmazza a továbbfejlesztett felfüggesztést, a 20 colos felniket és a rajta lévő terepgumikat, valamint az átalakított lökhárítókat és a LED fényhidat is a szélvédő felett. Valamint teljesítménynövelő csomagot is kínálnak, így a V6-os EcoBoost motor már 600 lóerős.

Mercedes-AMG G63 6X6 (2013)

Munkagépnek indult, mára pedig luxusautó lett a G-osztályos Mercedes, mely hiába fogyaszt rengeteget és hiába szűk az utastere, egy egészen új közönséget talált magának, akik rajonganak a típusért. Leginkább az AMG-változatok kelendőek, valamint az olyan limitált szériák, mint az orbitálisan nagy, portáltengelyes 6×6, melynek kerékből nem kevesebb mint hat darab jutott és a motortérben sincs spórolás. Az 5,5 literes, biturbó V8-as motor 544 lóerős, mellé pedig 760 Nm nyomaték társul. Összesen 159 liter benzint tankolhatunk bele.

Panther 6 (1977)

A Tyrrell P34-es ihlette a Panther 6-et, melyet 1977-ben készítettek először és csupán egyszer ismételték meg, amivel megkérdőjelezhetetlenül ritka autónak minősül. A felszereltséghez hozzátartozik a keménytető, a klíma, az automata tűzoltó és a telefont, valamint a televízió is. A hajtásról két turbóval lélegeztetett 8,2 literes Cadillac V8-as motor gondoskodik. Teljesítménye megközelíti a 600 lóerőt, mellé közel 820 Nm nyomaték társul. Állítólag kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra és akár 320-szal is repeszthet.

Covini C6W (2004)

Ferruccio Covini még ’74-ben találta ki, hogy a hatkerekű sportkocsi megváltja majd a világot, de akkoriban még nem állt rendelkezésre a megfelelően alacsony profilú gumi. Az elmélet szerint jobb a tapadás és nedves útburkolaton is jobban kezelhető marad az autó és egy defekt esetén még mindig bőven marad kerék, amivel csere nélkül tovább lehet menni. A C6W-ben 4,2 literes V8-as motor kapott helyet 380 lóerős teljesítménnyel és 450 Nm nyomatékkal. A hatkerekű sportautó akár 300 km/órás sebességgel is száguldhat.