Szurkoljunk mindannyian a Lexus indiai sikeréért: ahány autót eladnak ugyanis, annyi fát fognak ültetni. Ez egyelőre nem nagy dolog, hiszen a márka pár hete kezdte el az értékesítést (egyelőre az LX450d dízel terepjáró, az RX450h hibrid crossover és a szintén hibrid ES 300h szedán  alkotja a palettát), és nincsenek konkrét értékesítési terveik sem, de a hatalmas ázsiai országban egyre inkább erősödik a tehetős réteg, így most luxusautót bevezetni a lehető legjobb ötlet.

Nem először látunk ilyen kezdeményezést; korábban magunk is beszámoltunk arról, hogy egy hazai kamionimportőr vagy egy flottakezelő fákat ültetett, sokan pedig a leadott autók gazdáit „jutalmazzák” facsemetével.

A Toyota maga is sokszor belelépett már ebbe a lélek- és bolygótisztító folyóba:  Ausztráliában 2000 óta támogatják a Planet Ark Alapítvány faültetési programját; a mai napig több mint 22 millió facsemete elültetését tették lehetővé a hagyományosan július végén megrendezett országos fa-ünnepek alkalmával.  2008 óta pedig rendszeresen ültetnek fát ázsiai gyártóüzemeik környezetében is; 2009-ben Indiában 30 ezer mangófát telepítettek a bangalore-i gyár területén.

„A kezdeményezés jelentős mérföldkő a Lexus azon törekvésében, hogy élhetőbb bolygót hagyjunk örökül a jövő generációi számára” – nyilatkozta a mostani akcióról Akitoshi Takemura, a Lexus India elnöke. „A fák ültetésével mérsékeljük tevékenységünk szénlábnyomát, ezen felül azáltal, hogy ügyfeleinket is bevonjuk a folyamatba, hozzájárulhatunk a környezettudatos közösségek kialakulásához, megerősödéséhez. A Lexus többről szól, mint az autókról: legalább olyan fontos számunka, hogy termékeink jobbá tegyék a jövőt. Küldetésünknek tekintjük, hogy a fenntarthatóság új módjait feltárva a lehető legteljesebb mértékben járulhassunk hozzá egy tisztább, zöldebb környezet kialakításához.”

Vegyél Lexust, tisztább lesz a világ 2

Kapcsolódó címkék: India környezetvédelem Lexus