Hosszú évekre nyúlik vissza a bitang kompaktok története, amik mára igazán nagyra nőttek és rettentő erősek lettek. Legjobb azonban, hogy közben megőrizték legjobb tulajdonságaikat, tehát nemcsak a mindennapokban nyújtanak biztos támaszt akár az egész család számára, hanem a pályanapokon is bevethetőek.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S – 5,8 mp

Az első Golf GTI negyvenedik születésnapját ünnepelte meg a Volkswagen a 400 darabos limitált szériával, mely 7:49,21-es Nürburgringen futott idejével a Civic Type-R érkezéséig a leggyorsabb elsőkerekes kompakt volt a Zöld Pokolban. Stílusosan ünnepelt tehát a VW a Wörtherseenél bemutatott 310 lóerős modellel.

Seat Leon Cupra 290 – 5,7 mp

Sokat elárul a Leon Cupra 290-es típusjelzés. Ebből már igazán könnyű kitalálni, hogy ebben az esetben a 2 literes TSI nem 265, hanem 290 lóerőt teljesít. A többi MQB platformos társától ugyan elmarad, de egyező technikája és kedvező ára miatt kedvelt tuningalap.

Honda Civic Type-R – 5,7 mp

A korábbi generációkkal ellentétben most a modellciklus elején dobta piacra a Honda a Civic legkeményebb verzióját, a Type-R-t. Nem bízták a véletlenre, rögtön egy Nürburgringen futott rekorddal ünnepelték. A 320 lovas 2 literes turbómotorral szerelt elsőkerekes kompakt 7:43.8 alatt szalad körbe a legendás pályán.

Ford Focus RS – 4,7 mp

Bár erősen a középmezőnyt erősíti a Ford, a Focus RS-t nem véletlenül viszik, mint a cukrot. A 2,3 literes EcoBoost motor 350 lóereje igazán élvezetesen vezethető autót varázsol a Focusból. Ehhez azért hozzájárulnak a Recaro sportülések és az elektronikusan vezérelt összkerékhajtás, mely Drift módot is kínál.

Volkswagen Golf R – 4,6 mp

Korábban még hathengeres motorok is előfordultak a legerősebb Volkswagen Golf orrában, mára azonban az R-ben is a szokványosnak mondható 2 literes, turbós benzines lakik, amit az S3-ashoz hasonlóan 310 lóerős teljesítményre és a DSG váltós modell esetében 400 Nm nyomatékúra lőttek be.

Audi S3 – 4,5 mp

Míg a leggyorsabb kompaktot, az RS3-ast kizárólag öt- és négyajtós karosszériával vásárolhatják meg, akik ilyenre vágynak, addig az S3-as ezeken túl háromajtós és kabrió változatban is elérhető. Motorja 2 literes, négyhengeres, turbós benzinmotor 310 lóerős teljesítménnyel és 400 Nm nyomatékkal. Ehhez automata és kézi váltó is társítható, mindkét esetben jár a quattro összkerékhajtás.

BMW M140i xDrive – 4,4 mp

Már a második frissítésén is átesett a BMW kompaktja, mely minden bizonnyal az utolsó hagyományos felépítésű kis bajor gép. Utódját már a MINI-vel közös UKL platformra építik majd, így utoljára találkozhatunk olyan 1-es sorozattal, amiben akár sorhatos motor és tisztán hátsókerékhajtás elérhető (ebben az esetben kéziváltóval 4,8 másodperc a gyorsulás). Az M140i-ben lévő turbós benzines 340 lóerőt teljesít, mellé 500 Nm nyomatékod ad le.

Mercedes-AMG A45 4matic – 4,2 mp

2 literes, négyhengeres motorból 381 lóerős teljesítményt és 475 Nm nyomatékot kihozni igazán figyelemre méltó. Az AMG nem bízta a véletlenre, egy igazán potens gépet dobott piacra az A45 személyében. A bitang dinamikát villámgyors 7 sebességes duplakuplungos váltó és összkerékhajtás segíti.

Audi RS3 Sportback – 4,1 mp

Igazán egyedülálló módon öthengeres turbómotor hajtja a leggyorsabb kompaktot. Az RS3-as Audi 2.5 TFSI-je 26 kilogrammal lett könnyebb, de ennél is lényegesebb, hogy teljesítménye 400 lóerőre növekedett, mellé 450 Nm nyomatékot ad. Quattro összkerékhajtással bitang stabilitást ad akár 280 km/órás végsebességénél is.