Az autóipar egyik leghíresebb bukása John DeLorean nevéhez fűződik. Az általa megálmodott futurisztikus típus üvegszálas műanyagból készült karosszériáját szálcsiszolt, rozsdamentes acél lemezekkel burkolták. A 2,7 literes PRV (Peugeot-Volvo-Renault) motor nem túl acélos, 150 lóerős teljesítménye már a ’80-as években is kevésnek bizonyult ahhoz, hogy a formájához illő menetdinamikával ruházza fel. A tulajdonosok elmondása szerint gondok leginkább az elektronikával, a légkondival és az üzemanyag adagolóval akadnak, valamint azzal, ha túl sokat áll az időgép.

Az észak-írországi DeLorean gyárban a nyolcvanas évek elején mindössze 8900 darab futurisztikus kinézetű jármű készült el. Ötletgazdája és névadója az ír származású John Z. DeLorean volt, aki korábban a Pontiac GTO-val szerzett magának hírnevet.

Az autó pedig a filmtörténet egyik leghíresebb időutazásra építő trilógiájában betöltött kulcsszerepével. Ma már valódi ikon a DeLorean, és a fanatikus rajongók számára mindegy, hogy autónak milyen, mert a popkultúra egy darabjaként már felesleges lenne praktikus szemszögből vizsgálni. De így is megér 18 milliót?