Az autóipar egyik leghíresebb bukása John DeLorean nevéhez fűződik. Az általa megálmodott futurisztikus típus üvegszálas műanyagból készült karosszériáját szálcsiszolt, rozsdamentes acél lemezekkel burkolták. A 2,7 literes PRV (Peugeot-Volvo-Renault) motor nem túl acélos, 150 lóerős teljesítménye már a ’80-as években is kevésnek bizonyult ahhoz, hogy a formájához illő menetdinamikával ruházza fel. A tulajdonosok elmondása szerint gondok leginkább az elektronikával, a légkondival és az üzemanyag adagolóval akadnak, valamint azzal, ha túl sokat áll az időgép.

Az észak-írországi DeLorean gyárban a nyolcvanas évek elején mindössze 8900 darab futurisztikus kinézetű jármű készült el. Ötletgazdája és névadója az ír származású John Z. DeLorean volt, aki korábban a Pontiac GTO-val szerzett magának hírnevet.

Az autó pedig a filmtörténet egyik leghíresebb időutazásra építő trilógiájában betöltött kulcsszerepével. Ma már valódi ikon a DeLorean, és a fanatikus rajongók számára mindegy, hogy autónak milyen, mert a popkultúra egy darabjaként már felesleges lenne praktikus szemszögből vizsgálni. De így is megér 18 milliót?

18 millióért most itthon is megkaphatjuk minden idők legnépszerűbb bukott autóját 118 millióért most itthon is megkaphatjuk minden idők legnépszerűbb bukott autóját 218 millióért most itthon is megkaphatjuk minden idők legnépszerűbb bukott autóját 3