2005-ben, a Genfi Autószalonon mutatta be a Lamborgini a Gallardóból alkotott egészen szokatlan tanulmányát, mely a Concept S nevet kapta. Jól látható, hogy mi a legkülönlegesebb része, az utcai modellhez hasonló autóról szinte csak a tető hiányzik. Azért ennél jóval több sütnivalójuk van az olaszoknak, így markánsan ketté is választották az utasteret és ezt már az autón végigfutó éles horpasztással is jelezték. A látható változások mellett több apró aerodinamikai elem is került a koncepcióra, hogy növeljék a leszorítóerőt.

A Lamborghini elhatározta, hogy a legkedvesebb ügyfeleik számára 100 darabot készítenek majd a használhatósági értékében jelentősen megcsorbított Gallardóból, egy példány el is készült, de hamar rájöttek, hogy ez nem túl költséghatékony, így kukába dobták a limitált széria tervét. Az autó nem a gyári múzeumba került (ott egy motor nélküli példány van), hanem egy gyűjtőhöz, aki most döntött úgy, hogy 180 kilométerrel az órájában megválik a különleges autótól.

Az autó alatt lévő technika megegyezik az utcán gyakrabban előforduló Lamborghini Gallardókéval, tehát az utasok mögött egy 5 literes V10-es szívómotor dolgozik, melynek teljesítménye ebben még 500 lóerő, ami mellé 510 Nm forgatónyomaték társul. A zárt tetős verzió 4,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a végsebessége pedig 309 km/óra.

Homály fedi az egyetlen darabban készült ritkaság értékét, mivel egy korábbi aukción 640-800 millió forintnak megfelelő dollárra becsülték, de a hírek szerint ezt az árat nem érték el. Talán a modern koncepciók még nem értek meg annyira, hogy az igazi klasszikusokkal együtt igazán értékelhetőek legyenek. Annyi azonban biztos, hogy mindig akad majd egy gyűjtő, aki jó befektetésnek látja majd a Gallardo Concept S-t.