Korábban nem tulajdonítottak különösebb jelentőséget a kipufogónak, hiszen csupán az égéstermék távozik belőle a nagyvilágba. Márpedig erre a célra bőven elég egy vagy több egyszerű cső. Ma már azonban más a helyzet, a mérnökök mellett a dizájnerek is komolyan dolgoznak a kipufogók végződésein, kisebb vagy nagyobb sikerrel. Egyes típusok fájdalmasan kinéző kamu végeket kapnak, mások viszont különlegesebb megoldásokhoz nyúlnak. A lényeg, hogy ne az autó végén legyen.

Dodge Viper

Az egyik legősibb módszert választotta a Dodge a harmadik generációs Viperhez. Az oldalt kivezetett kipufogókból csupán a vég látszik a hátsó kerekek előtt. Alig észrevehetően sikerült integrálni a kipufogót. A képen a Viper ACR látható, mely könnyen felismerhető ordas nagy szárnyáról. Nem céltalan a sok aerodinamikai elem, a gyár állítása szerint 285 km/órás sebességnél 1 tonna leszorítóerőt termelnek ezek az elemek. 8,4 literes lökettérfogatú V10-es motorja 640 lóerőt teljesít. Naná, hogy van körideje a Nordschleiféről: 7:12:13.

Dodge Challenger SRT Hellcat

Bár alapvetően a Challenger Hellcat kipufogói hátul helyezkednek el, a rendszer az autó alatt nyit ki, ahogyan az az alábbi videóban is látható. Legfrissebb változata a Hellcat Widebody, mely a Demon gúnyáját kapta, hogy szélesebb és jobb tapadást biztosító gumikat dobhassanak alá. Ezzel 1 tizedet javult a gyorsulása, így 60 mérföld/órás sebességre (kb. 97 km/óra) 3,4 másodperc alatt gyorsul. 6,2 literes, kompresszorral megtámogatott V8-as motorja 707 lóerőt tud, mellé pedig 880 Nm nyomaték társul.

Mercedes-Benz SLR McLaren

Szintén oldalt kivezetett kipufogóról van szó, az SLR-en azonban rögtön az első kerék mögött helyezték el mindkét oldalon a dupla kidörgőket. Évi 500 darab legyártását tervezte a Mercedes az SLR McLarenből, összesen 3500 készült a méregdrága sportkocsiból, melynek vonalait már ’98-ban megrajzolta Gorden Wagener, de csak 2003-ban mutatták be a nagyközönségnek a széria változatot, amit a Forma-1-es partnerség miatt a McLarennel együtt alkottak. A gigantikus gépháztető alatt 5,4 literes, kompresszoros V8-as motor lakik, mely alumíniumból készült, így csupán 232 kilogrammot nyom. Teljesítménye 625 lóerő, nyomatéka pedig 780 Nm. Bár hivatalosan 3,5 másodperc alatt ugrott 100-as tempóra, néhány magazin mérése szerint ennél pár tizeddel gyorsabb is tud lenni az SLR McLaren.

Caterham Seven

Klasszikus side pipe, tehát oldalt kivezetett kidörgők villannak meg a Caterham Seveneken is. Az angolok semmit nem rejtettek a lemezek alá, pőrén virít az ezüst dob is az autó oldalán. Gyártását még a Lotus kezdte a ’70-es években, majd később a Caterham vette meg a klasszikus Colin Chapman-i elvek szerint épült könnyű sportkocsit. A motorválaszték igazán széles, a 150 lóerő körüli teljesítménytől egészen a kerékpármotorokból összelegózott, kompresszoros V8-asig terjed, mely 500 tagú ménest számlál. Utóbbi természetesen nem gyári példány. A kínálatban jelenleg a bő 260 lovas Cosworth motorral hajtott a legerősebb verzió, mely valamivel 3 másodperc feletti 100-as sprintre képes.

Porsche 918 Spyder

A 2013-as Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a Porsche legkeményebb sportkocsija, a 918 Spyder, amiből stílusosan csupán 918 példányt készítettek 2015-ig. Bő 600 lóerős a 4,6 literes V8-as motor, melyhez további két elektromotor szolgáltat további 280 lóerőt. Így lehet, hogy a 918-as átlagfogyasztása igazán vicces 3 liter 100 kilométeren. Ennél azonban sokkal lényegesebb, hogy a rendszerteljesítmény 887 lóerő, ami mellé irgalmatlan 1280 Nm társul. 2,5 másodperc alatt villan 100 km/órás sebességre és gyorsításkor bizony brutális hangok jönnek a gépház tetején kivezetett kipufogókból.