A terepjárók nagyobbik hányada korábban még valóban arra szolgált, hogy leküzdjék az alacsonyabb építésű személyautókkal megmászhatatlan akadályokat, mára viszont egészen más lett a helyzet. Nem is terepjáróknak, hanem SUV-knek hívjuk őket, és az elsődleges szempont nem a dagonyában úszás képessége, hanem a magas építés ellenére is remek úttartás. A hatalmas karosszériás, masszív megjelenésű példányok ráadásul megnyugtató biztonságérzetet adnak.

Szinte mindegyikből készítenek már sportos változatot, ami ugyan versenypályán igazán furcsán mutat és szinte mindegyik szűk is nekik, ellenben lehengerlő menetteljesítményeket nyújtanak annak ellenére, hogy motorjaiknak több tonna vasat kell villámgyorsan mozgatniuk.

Tesla Model X - Elon Musk igazán remek üzletember, így nem kerülte el a figyelmét a szabadidőautók töretlen népszerűsége, a villanyos Model X megjelenése elkerülhetetlen volt. A P100D nevezetű modell ráadásul 3,1 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, ami az elektromotoroknak hála szakadatlan gyorsulással következik be. Ilyenkor persze aligha jön össze az 500 kilométer feletti hatótáv.

Jeep Grand Cherokee SRT – Elképzelhetetlen egy ilyen összeállítás amerikai gép nélkül, ahol nagy hagyománya van a hatalmas motorral szerelt SUV-knak. A Jeep alapvetően terepjáró képességeire szokott büszke lenni, ebben az esetben viszont egészen más a helyzet. 6,4 literes Hemi V8-asa 470 lóerős teljesítményt és 630 Nm nyomatékod produkál. A fékeket a Brembo szállítja, elől hat-, hátul négydugattyús nyergek szorítják a tárcsákat.

Mercedes-Maybach G650 Landualet – A stuttgartiak szinte minden modelljükből alkotnak valami egészen gyorsat az AMG segítségével, a gigantikus terepjáró-kabrió-limuzint viszont maguk alkották. Több mint 5,3 méter hosszú, 2,2 méter magas, a tengelytávja pedig 3,4 méter. A 99 darabban készülő gép hajtásáról duplaturbós V12-es gondoskodik, melynek teljesítménye 620 lóerő, nyomatéka pedig 1000 Nm, ami portáltengelyeken keresztül jut el a kerekekig.

Ford F-150 Raptor – Bár a modellváltásnál eltűnt a V8-as motor, helyére V6-os EcoBoost turbó került a platós orrába. Ráadásul a Raptor nem feltétlenül aszfalton történő vágtára van tervezve, hanem murvás, homokos, sáros mókázásra. 410 lóerő bőven elég ahhoz, hogy bármilyen körülmények között garantált legyen a móka. A masszív futóműhöz a FOX Racing szállítja a lengéscsillapítókat.

Porsche Cayenne Turbo S – Számos szaklap szerint az egyik legélvezetesebben vezethető SUV a Porsche Cayenne, aminek legerősebb változata a Turbo S. Ebben 4,8 literes turbómotor gondoskodik arról, hogy mindig a sofőr rendelkezésére álljon az 570 tagú ménes és a 800 Nm nyomaték. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 4,1 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 284 km/óra.

Range Rover Sport SVR – Brutális hanggal tört be a piacra a legerősebb Range Rover Sport. 5 literes, kompresszoros V8-as motorja 550 lovas, mellé pedig 680 Nm nyomaték társul. A legendás Nürburgringen több mint tisztességes 8 perc 14 másodperc alatt ért körbe.

Bentley Bentayga – Mikor megjelent a Bentley gigászi SUV-ja, igazán megosztotta a közönséget, a dízel változat pedig igazán meglepte a rajongókat. Az angol luxusautóhoz azonban kétség kívül a W12-es motor passzol a legjobban, mely több mint 600 lóerőt és 900 Nm-t tud. 4,1 másodperc alatt éri el a 100-as tempót és akár 300 felett is száguldhatunk a Bentaygával.

Lamborghini LM002 – Mostanában úgy tűnik, hogy újra lesz az olaszoknak terepjárós kinézetű modellje, de távolról sem úgy fog kinézni, mint az eredetileg katonai felhasználásra tervezett LM002-es. A robosztus modellt 1986 és 1993 között gyártották, ezen időszak alatt 300 példány készült. Az orrában lévő V12-es motor 290 literes tankból lefetyelhette a benzint.

Infiniti FX Vettel Edition – Sebastian Vettel éppen világbajnokká érett, ami remek alkalom volt arra, hogy az Infiniti piacra dobja a 450 lovas V8-as motorral hajtott SUV-ját, melyet kizárólag fehérben lehetett megrendelni. A különleges modellre számos sportos szárny jutott és fekete felnik, valamint tükörházak.

BMW X5 M – Kupés tetővonalú testvére, az X6 M hangyányit népszerűbb, pedig a tágasabb utasterű X5-ös sportváltozata semmivel sem tud kevesebbet. Összkerékhajtását áthangolták, ahogyan a 8 sebességes automataváltó is gyorsabban pakolgatja a fokozatokat. A gépháztető alatt 4,4 literes biturbó V8-as szolgáltatja az 575 lóerős teljesítményt és a 750 Nm-es csúcsnyomatékot. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 4,2 másodperc alatt gyorsul.