Igazi poszterautók és kívánatos csúcsmodellek voltak megjelenésükkor a homologizáció miatt létrejött sportosabb modellek, ma pedig egyes darabok igazán vágyott ritkaságok. Akadnak azonban olyan autók, amik elérhető távolságba is kerülhetnek, nem kell feltétlenül puccos aukciókon vadászni a fennmaradt példányokat.

Ma már ugyan nem divat, de egykor szigorúbb szabályok közé szorították a versenygépek fejlesztését, ezért néhány gyártó kénytelen volt utcára ereszteni a nyomokban versenytechnológiával tömött modelljüket, hogy minden gond nélkül elindulhassanak az általuk kiválasztott szakágban. Az ilyen modellekből ikonikus darabok és hatalmas családfa nőtt ki az évek során. Gondoljunk csak a BMW első M3-asára, az E30 kódjelűre vagy a DTM-ben vele küzdő 190E Evo II-es változatára. Nem lenne rövid Audi Sport Quattro sem, ha nem kell egy mozgékonyabb gép a rallihoz az ingolstadtiaknak.

2003-ban mutatta be a Suzuki az Ignis Sportot, mely igazán látványos változáson ment keresztül. Háromajtós karosszéria, szélesítések és fehér alufelnik egyből felismerhetővé teszik. A gépháztető alatt 110 lovas 1,5 literes motor kapott helyet, ezt ültetett futóművel, rövidebb váltóval és sportosabban szóló kipufogóval egészítették ki. No, meg persze, Recaro sportülésekkel.

Bár csupán 100 lóerős teljesítményt kínált a Peugeot 106 Rallye változata, mindezt egy kicsivel több, mint 800 kilogrammos kasztniba préselve igazi kis élményautót ad fehér acélfelniken gurulva.

Bár csupán 100 lóerős teljesítményt kínált a Peugeot 106 Rallye változata, mindezt egy kicsivel több, mint 800 kilogrammos kasztniba préselve igazi kis élményautót ad fehér acélfelniken gurulva.

A Peugeot a 206 GT-vel váltotta meg a belépőjét a WRC mezőnyébe, ahol a 2000-es évek elején igen sikeresek is voltak. Ehhez azonban szükség volt arra, hogy az utcai változat kicsit hosszabb lökhárítókat kapjon a szigorú méretbeli szabályok miatt. Motorja az RC-ből származó 2 literes négyhengeres, 180 lóerővel.

A Peugeot a 206 GT-vel váltotta meg a belépőjét a WRC mezőnyébe, ahol a 2000-es évek elején igen sikeresek is voltak. Ehhez azonban szükség volt arra, hogy az utcai változat kicsit hosszabb lökhárítókat kapjon a szigorú méretbeli szabályok miatt. Motorja az RC-ből származó 2 literes négyhengeres, 180 lóerővel.

A Mitsubishi Lancer Evo sorozatát is a versenyszellem hívta életre, már a kezdetektől a rallis részvétel volt az indok. A nyolcadik generáció talán az egyik legnépszerűbb. A négyhengeres turbós benzinmotor itt közel 300 lóerőt teljesít, ami az összkerékhajtással együtt igazán stabil és gyors autózást ígér. Brembo fékek, Bilstein gátlók és könnyített karosszéria járul hozzá a remek vezethetőséghez.

A Mitsubishi Lancer Evo sorozatát is a versenyszellem hívta életre, már a kezdetektől a rallis részvétel volt az indok. A nyolcadik generáció talán az egyik legnépszerűbb. A négyhengeres turbós benzinmotor itt közel 300 lóerőt teljesít, ami az összkerékhajtással együtt igazán stabil és gyors autózást ígér. Brembo fékek, Bilstein gátlók és könnyített karosszéria járul hozzá a remek vezethetőséghez.

1990-től csupán négy éven át gyártották a Nissan Pulsar GTi-R-t, melynek háromajtós karosszériája alatt egy igazi kis WRC gép lapult. 2 literes turbómotor 230 lóerővel és összkerékhajtással 5 másodperc alatt futotta a 100-as sprintet, de a negyed mérföldes táv is megvolt 13 másodperc alatt.

1990-től csupán négy éven át gyártották a Nissan Pulsar GTi-R-t, melynek háromajtós karosszériája alatt egy igazi kis WRC gép lapult. 2 literes turbómotor 230 lóerővel és összkerékhajtással 5 másodperc alatt futotta a 100-as sprintet, de a negyed mérföldes táv is megvolt 13 másodperc alatt.

A BMW 320si rendre bekerül a legrosszabb motorok válogatásokba, de kétség kívül érdekes modell, hiszen a WTCC-s túraautó génjeit hordozza magában. Karbon szelepfedeles 2 literes szívó benzinese 173 lóerős és 200 Nm nyomatékú, valamint nagyobb szívó- és kipufogó szelepeket kapott. 2600 darab készült a 320si-ből.

A BMW 320si rendre bekerül a legrosszabb motorok válogatásokba, de kétség kívül érdekes modell, hiszen a WTCC-s túraautó génjeit hordozza magában. Karbon szelepfedeles 2 literes szívó benzinese 173 lóerős és 200 Nm nyomatékú, valamint nagyobb szívó- és kipufogó szelepeket kapott. 2600 darab készült a 320si-ből.