Van úgy, hogy kevés a összkerék, és nincs az a hólánccal felszerelt terepjáró fenevad, ami le tudná küzdeni a méteres havat. A hagyományos autók tengelyig süppednek a mély hóba, és onnan nincs kiút, segítségre van szükség. De nem kell megijedni, van megoldás, ha valaki mindenképpen autóval szeretne közlekedni a hófödte hegyoldalakon, vagy Oroszországban él, ahol nem ritka, hogy az utak nincsenek rendesen letakarítva, vagy egyszerűen nincs is út, a hó viszont nem válogat, mindenhová leesik.
Ilyen helyzetben szolgálnak remek alternatívaként a következő megoldások, amiknek egy része bizony még nem is olyan nagy őrültség, mint amilyennek első ránézésre tűnik.
A látvány magért beszél, ide szavak nem kellenek, mert ez a kombi Lada jobban büntet, mint Cristiano Ronaldo a tizenegyes ponton állva.

A látvány magért beszél, ide szavak nem kellenek, mert ez a kombi Lada jobban büntet, mint Cristiano Ronaldo a tizenegyes ponton állva.

Ghe-O Rescue - Az 5,2 méteres karosszériahosszal még nem is volna baj, ám a mentési feladatokra tervezett jármű a gyári specifikációk szerint 2,7 méter széles és 2,39 méter magas, menetkész tömege 3,2 tonna. A Ghe-O Rescue természetesen összkerékhajtású, minden differenciálműve zárható, hajtásáról pedig igény szerint benzines (340-550 LE), vagy dízelmotorok (218-304 LE) gondoskodhatnak.

Ghe-O Rescue – Az 5,2 méteres karosszériahosszal még nem is volna baj, ám a mentési feladatokra tervezett jármű a gyári specifikációk szerint 2,7 méter széles és 2,39 méter magas, menetkész tömege 3,2 tonna. A Ghe-O Rescue természetesen összkerékhajtású, minden differenciálműve zárható, hajtásáról pedig igény szerint benzines (340-550 LE), vagy dízelmotorok (218-304 LE) gondoskodhatnak.

Talán a leghíresebb és az egyik legrégebbi hómobilt Leninnek készítették, 1910-ben. A sí- ás lánctalppal felszerelt Rolls-Royce évtizedeken át a Gorkij autómúzeumban parkolt, Oroszországban.

Talán a leghíresebb és az egyik legrégebbi hómobilt Leninnek készítették, 1910-ben. A sí- ás lánctalppal felszerelt Rolls-Royce évtizedeken át a Gorkij autómúzeumban parkolt, Oroszországban.

Tucker 743 Sno-Cat - A brit származású Sir Vivian Ernest Fuchs kutató és felfedező használta ezt a járművet 1957-ben, mikor keresztülvágott az Antarktiszon. A képen is jól látszik, hogy akár mély szakadékok felett is át tudott kelni a "hómacska".

Tucker 743 Sno-Cat – A brit származású Sir Vivian Ernest Fuchs kutató és felfedező használta ezt a járművet 1957-ben, mikor keresztülvágott az Antarktiszon. A képen is jól látszik, hogy akár mély szakadékok felett is át tudott kelni a “hómacska”.

Subaru Trax STi - A drift fenegyereke, Ken Block, 2009-ben azt is bemutatta hogyan lehet kerek nélkül mókázni a hóban, egy Subaruval.

Subaru Trax STi – A drift fenegyereke, Ken Block, 2009-ben azt is bemutatta hogyan lehet kerek nélkül mókázni a hóban, egy Subaruval.

Sítalpas Alfa-Romeo RM - A képen látható változatból egyetlen darab készült, méghozzá egy Amerikában élő New England-i férfi számára 1924-ben. Ezzel az autóval könnyedén tudott a téli hónapokban közlekedni. Amikor pedig nem volt a hó, a sítalpakat egyszerűen le lehetett csatolni. Az egyedi járművet 2 literes, 4 hengeres motor hajtja.

Sítalpas Alfa-Romeo RM – A képen látható változatból egyetlen darab készült, méghozzá egy Amerikában élő New England-i férfi számára 1924-ben. Ezzel az autóval könnyedén tudott a téli hónapokban közlekedni. Amikor pedig nem volt a hó, a sítalpakat egyszerűen le lehetett csatolni. Az egyedi járművet 2 literes, 4 hengeres motor hajtja.

Ezt a légcsavarral hajtott sítalpas rettenet a Vörös Hadsereg használta a második világháború alatt.

Ezt a légcsavarral hajtott sítalpas rettenet a Vörös Hadsereg használta a második világháború alatt.

Kanadában számos olyan cég van, akik arra szakosodtak, hogy hétköznapi autókhoz készítenek hóban is használható megoldásokat.

Kanadában számos olyan cég van, akik arra szakosodtak, hogy hétköznapi autókhoz készítenek hóban is használható megoldásokat.

Egy újabb orosz technikáról van szó, mégpedig az 1959-es Sever-2 névre hallgató hójármű személyében, ami a GAZ–M–20 Pobeda gépjármű alapjain nyugszik.

Egy újabb orosz technikáról van szó, mégpedig az 1959-es Sever-2 névre hallgató hójármű személyében, ami a GAZ–M–20 Pobeda gépjármű alapjain nyugszik.

Túl sok infót nem találtam erről az egyszemélyes eszközről, de azt hiszem a kép mindent elárul. Zseniális, bár a menteszél picit kellemetlen lehet ilyen hidegben.

Túl sok infót nem találtam erről az egyszemélyes eszközről, de azt hiszem a kép mindent elárul. Zseniális, bár a menteszél picit kellemetlen lehet ilyen hidegben.

A Taxi 3-ból jól ismert Peugeot 406.

A Taxi 3-ból jól ismert Peugeot 406.

1966-os Volkswagen T1, pici átalakítással. A tetején lévő szirénából ítélve mentési célokat szolgál.

1966-os Volkswagen T1, pici átalakítással. A tetején lévő szirénából ítélve mentési célokat szolgál.

Te melyiket próbálnád ki szíved szerint?

  • A Ladát!
    7% (96)
  • Ghe-O Rescue
    4% (58)
  • A Lenin-féle Rolls-ot
    6% (95)
  • Tucker 743 Sno-Cat
    11% (156)
  • Subaru Trax STi
    21% (316)
  • Alfa-Romeo RM
    2% (32)
  • A a Vörös Hadsereg rettenete
    9% (138)
  • Kanadai Jeep
    6% (87)
  • 1959-es Sever-2
    5% (73)
  • A furcsa, egykerekű szán
    3% (45)
  • Taxi 3 Peugeot 406
    11% (163)
  • 1966-os Volkswagen T1
    15% (221)