A Ferrara közelében fekvő Centóban, parasztcsaládban látta meg a napvilágot. A gépek iránt érdeklődő fiú már kiskorában apja traktorát bütykölte, s természetesen gépészmérnöknek tanult. A második világháború idején a légierőnél szolgált karbantartóként, 1945-ben hadifogságba esett, és csak a következő évben tért haza. Kis javítóműhelyt nyitott, majd traktorok gyártásába kezdett, a Lamborghini Trattori az 1950-es évek végére neves üzemnek számított Itáliában.

A II. világháború befejeztével a hazainduló amerikai katonaságtól felvásárolt katonai gépjárművekből építette meg első mezőgazdasági vontatóját. 1948-ban megalapította saját garázsában a Lamborghini Trattori S.p.A.-t. Pár évvel később a kis családi vállalkozásból világhírű cég vállt. Az első Lamborghini traktor a Caioca nevet kapta. A 70-es években a társaságot a rivális Same cégnek adták el, ma a Lamborghini kulcsszerepet tölt be a SameDeutz-Fahr csoportban.

1962-ben megalapította az Automobili Lamborghinit. A bikaviadalok iránt rajongó gyáros, akinek csillagjegye is a Bika volt, márkajelnek egy leszegett fejű, dühöngő bikát választott, és minden modellnek bikaviadallal kapcsolatos nevet adott.

1963-ra készült el az orrmotoros 350 GT, amely első nekifutásra egyenértékűnek bizonyult a neves versenytárs Ferrari termékeivel, de ez Lamborghininek nem volt elég, csak ösztökélte a folytatásra.

A P400 1965-ben a Torinói Autószalonon debütált. A középmotoros sportkocsi alvázának különlegessége az volt, hogy a 12 hengeres motor nem helypazarló módon hosszában, hanem keresztben helyezkedett el. Nem is maradt el a hatás: sorra jelentkeztek a neves olasz karosszériaépítő cégek a guruló alváz lemezköntösének elkészítésére, amire végül a Bertone kapott megbízást.

Az 1966-os Genfi Autószalonon bemutatott Miura valósággal sokkolta a szakértő közönséget. A Miura, amely 300 km/óra fölötti sebességével akkoriban a világ leggyorsabb utcai autója volt, a hírességek figyelmét is felkeltette, állítólag Frank Sinatra Amerikából küldött leopárdbőröket, hogy azokkal vonják be az általa megrendelt autó üléseit. 1971-ben hozták ki a kétüléses sportkocsi bivalyerős változatát, a 385 lóerős Miura SV-t.

1971-ben mutatták be a szintén a Bertone által tervezett, merész vonalú Countacht, melynek ajtajai felfelé nyílnak. A szokatlan megoldás a márka egyik jellegzetességévé vált, később így szerelték a Diablo és a Murciélago típusokat is. Érdekesség, hogy ez az egyetlen nem bikákról elnevezett Lamborghini. A “countach” szó a piemonti nyelvjárásban a bámulat kifejezésére szolgál.

Az új modell 2002-ben Murciélago néven jelent meg, a név egy híres harci bikára utal, amely 1879-ben 90 kardszúrást élt túl az arénában, és olyan hősiesen küzdött, hogy rendhagyó módon megkegyelmeztek neki. A Murciélago rögtön megdöntötte az egy óra alatt megtett távolság, a 100 kilométeres és a 100 mérföldes távon elért átlagsebesség rekordját, a két utóbbi meghaladta a 320 km/órát.

A másik új típus, a tízhengeres, 560 lóerős motorral szerelt Gallardo a Lamborghini legnagyobb számban gyártott és értékesített modelljévé vált, motorja az Audi Hungaria győri gyárában készült. Ezt váltotta 2015-ben a Huracán, amelynek alapára 50 millió forint körül van.

Persze nem lehet elmenni a sztárok, sportolók és celebek egyik kedvenc autója, az Aventador mellett, amit 2011 óta gyárt a Lamborghini. Azóta már számos modellvariáns született, az alapváltozat 700 lóerős, az Aventador LP 750-4 SuperVeloce pedig 750.