A Type R története egészen az RA272-es Forma-1-es versenyautóig vezethető vissza, ez volt az első modell, amivel a Hondának sikerült nagydíjat nyernie. Ennek a Championship White színre fényezett autónak a szelleme máig ott él minden Type R modellben, állítja a japán vállalat.
Ilyen volt a hangja:
A Type R kifejezés “R” betűje az angol versenyzés szóra utal (race), ezt a jelölést 1992-ben, a Honda NSX Type R bemutatkozásakor használták először, azóta pedig kiemelkedő teljesítményű sportautóik megkülönböztetésére szolgál. Számos Honda-modellre felkerült a felirat az elmúlt 22 évben, melyeket kezdetben csak saját piacra szántak, de hamar meghódították az egész világot a különböző Type R-ek. 
Jövőre érkezik a kereskedésekbe a legújabb, és talán legextrémebb változat, hiszen a 2015-ös modell lesz a Honda első turbómotoros utcai sportkocsija, amit minden idők legszélsőségesebb Type R-jének ígérnek. De nézzük meg, mit tudtak a legvadabb gyári verdák az elmúlt több mint húsz éveben. Egyre élesebb, vagy már csorbult a japán penge? 

1992 NSX Type R

 

1995 Integra Type R

 

1997 Civic Type R

1998 Integra Type R

1999 Accord Type R

2001 Integra Type R (második generáció)

2001 Civic Type R (második generáció, az első EU)

2002 NSX Type R (második generáció)

2007 Civic Type R (harmadik generációs) + EU

2015 Honda Civic Type R

Téged melyik Type R modell babonáz meg leginkább?

  • 2002 NSX Type R22%
  • 1992 NSX Type R18%
  • Az összes14%
  • 2015 Honda Civic Type R14%
  • 1997 Civic Type R8%
  • 1998 Integra Type R5%
  • 2001 Integra Type R4%
  • 1995 Integra Type R4%
  • Egyik sem3%
  • 2001 Civic Type R3%
  • 2007 Civic Type R3%
  • 1999 Accord Type R3%

Téged melyik Type R modell babonáz meg leginkább?