Íme a terepjáró, ami első osztályon utazik
Gondoltad volna, hogy egy Range Rove akár egy utasszállító fedélzetén is képes könnyedén lavírozni? Ha nem, akkor ezt látnod kell!
Mi más lenne alkalmasabb arra, hogy demonstrálják a Range Rover Sport terepjáró képességeit, mint egy Boeing 747-es utasszállító. A “Jumbo Jet” néven is ismert, 162 tonnás repülőgép több, mint 70 méteres testében berendezett off-road pálya picit szűkös volt a legsportosabb Land Rovernek, de elboldogult a tereppel.
Tisztességes terepszögek, elöl 275, hátul 249 milliméteres szabad magasság, és durva, 850 milliméteres gázlómélység jellemzi az autót. Hogy mindenki megtalálja a neki megfelelő összeállítást, kétféle összkerékhajtási rendszerrel is rendelhető a Range Rover Sport, egy, illetve kétfokozatú osztóművel.
Míg az egyszerűbb, könnyebb Torsen-típusú darab teljesen mechanikus, és legfeljebb 63 százaléknyi nyomatékot tud előre és 77-et a hátsó tengelyre engedni, addig a bonyolultabb, terepváltóval is rendelkező darab akár a teljes nyomaték 100 százalékát is képes a megfelelő tengelyhez irányítani.
Kíváncsi vagy kollégánk részletes beszámolójára a Range Rover Sporttal kapcsolatban? Akkor kattints ide!
Ezek mellett az 546 mm-es rugóút – kategóriájának legjobbja – illetve a szükség esetén 65 és két fokozatban további 35-35 milliméteres légrugós emelés további lehetőségeket villant meg a terepjárás kapcsán. Ha pedig a gazdi nem kíván magasra lépni, akkor az autó akár távirányítóval is lehasaltatható – 50 milliméternyit – és igen fejlett, rafinált elektronikai berendezések is segítenek a rutintalan sofőrnek, ha elfogy az út.
Azt nem tudom, hogy a repülős mutatvány mennyire fogja befolyásolni a potenciális vásárlókat, de elültetheti a gondolatot a fejükben, hogy egy 25 millió forintos Range Roverrel, akár az első osztályon is utazhatnak.