Nem különösebben nagy értékű, nem könnyen eladható, és nem is igazi ritkaság, mégis elvittek egy felújítás alatt álló Barkast. Vajon minek?   

Mi is az a Barkas?

Akinek hármassal, négyessel kezdődik a személyi száma, annak már jó eséllyel semmit nem mond a Barkas márkanév. Sőt, igazából már az az ország sem, – Német Demokratikus Köztársaság – ahol ezek a kisáru-szállítók anno készültek 1961 és 1991 között.
Pedig nem is olyan régen, 25-30  évvel ezelőtt szinte mindent ilyenekkel szállítottak. Volt belőlük platós, hűtő-felépítményes, illetve dobozos, és körablakos kisbusz kivitel is. A rendszerváltás után nem sokkal elkezdtek kikopni az utakról, helyüket a jóval gazdaságosabban és környezetkímélőbben üzemeltethető, nyugatról behozott járgányok vették át.
Szomorú tekintetű Barkas keresi gazdáját

Szomorú tekintetű Barkas keresi gazdáját

Adatlap
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3)1000
Hengerek száma3
Max. teljesítmény (LE)45
Max. nyomaték (Nm/ford.)103
 
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)hehe
Végsebesség (km/h)100
 
Fogyasztás
Vegyes (l/100 km)8-14
Saját tömeg (kg)1350

Így fest egy csinos, békazöld Barkas:

Többféle karosszériaváltozattal is készült, egy már nem létező országban

Többféle karosszériaváltozattal is készült, egy már nem létező országban

Szerencsére nem vagyunk egyformák, és akadnak olyan arcok, akik valamiért elképesztő mennyiségű szívást vesznek a nyakukba, csak hogy egy-egy ehhez hasonló öreg járgányt életben tartsanak. Aztán jön valami gyökér, és elviszi a csekély forgalmi értékkel bíró veterán járgányt. Hogy miért, az nem teljesen világos, hiszen ebből a típusból nem sok rója a budapesti utakat, így elég feltűnő darab. Pláne, hogy nem a megszokott háromhengeres Wartburg motor rotyog a vezető alatt, hanem dízelmotor hajtja.
Szóval aki látja, szóljon, hadd kerüljön vissza a gazdájához, és hadd fejeződjön be a pórul járt autó felújítása. Az info@mnhjr.hu címen várják a híreket.
Ilyen is lehet egy Barkas, bár nem ez a jellemző: