Miután Ferruccio Lamborghini 1993-ban elhunyt, a hajós világ szent Grálként kereste, de nem találta a legendás mérnök egykori hajóját, a két darab V12-es motorral szerelt Riva Aquarama Lamborghinit. A kishajó húsz éven át pihent (és rohadt) egy kikötő sarkában, ponyvával letakarva, míg végül egy holland gyűjtő rábukkant és teljes szépségében helyreállította azt. 

A népszerű Riva motoros yachtok leggyorsabbikát a Lamborghini alapítójának kérésére készítette el a gyártó. Most, 45 évvel később teljes részletességgel helyreállították a 700 lóerős, 48 csomó végsebességre képes hajót.
A népszerű Riva motoros yachtok leggyorsabbikát a Lamborghini alapítójának kérésére készítette el a gyártó. Most, 45 évvel később teljes részletességgel helyreállították a 700 lóerős, 48 csomó végsebességre képes hajót.

Két Lamborghini motor egy favázban

Két Lamborghini motor egy favázban

A népszerű Riva motoros yachtok leggyorsabbikát a Lamborghini alapítójának kérésére készítette el a gyártó. Most, 45 évvel később teljes részletességgel helyreállították a 700 lóerős, 48 csomó végsebességre képes hajót.
Két Lamborghini motor egy favázban 15
A restaurált hajó átadásán Carlo Riva, a cég alapítója is részt vett. Annak idején ő beszélte rá Lamborghinit erre a csodálatos, egyedi szerkezetre
Két Lamborghini motor egy favázban 17
Két Lamborghini motor egy favázban 18
Két Lamborghini motor egy favázban 19
Két Lamborghini motor egy favázban 20
Két Lamborghini motor egy favázban 21
Két Lamborghini motor egy favázban 22
Két Lamborghini motor egy favázban 23
Két Lamborghini motor egy favázban 24
Fotó megosztása:
Két Lamborghini motor egy favázban 25
A három éven át tartó restaurálást alapos kutatómunka előzte meg, amelynek során a munkát végző Riva World műhely munkatársai például többször ellátogattak a Ferruccio Lamborghini múzeumba, ahol a dokumentumokat keresték, majd tanulmányozták azokat. 
Nem volt indokolatlan ez az alaposság, mert míg a hajótest és a kabin helyreállításában komoly rutinja volt a társaságnak – a lecsiszolt testet 25 rétegben lakkozták, a kabint csavarjaira szedték, helyreállították, kipótolták, újrakrómozták, majd összeállították -, a motor teljességgel egyedülálló volt a Riva Aquaramák történetében. A szokásos dupla V8-as motor helyett ugyanis Ferruccio hajójában a márka legelső modelljéből, a 350 GT-ből (nyitóképünkön a háttérben) származó, 12 hengeres óriások dolgoztak. 
Két Lamborghini motor egy favázban 26
A restaurátoroknak akkora szerencséje nem volt, hogy a múzeum adjon nekik motort, de végül sikerült vásárolniuk kettő példányt, amelyeket a múzeumban kiállított, a speciális hajózási követelmények szerint átalakított blokk alapos elemzése és modellezése nyomán sikerrel felkészítettek a vizes bevetésre. 
A munkában Lino Morosini, a Riva motorrészlegének egykori feje, a Lambo-motoros hajó projektjének vezetője, valamint Bob Wallace, a Lamborghini egykori fejlesztőmérnöke és tesztpilótája segítette a csapatot. 
Két Lamborghini motor egy favázban 27
A végeredmény minden fáradságért kárpótolta a csapatot: a két darab 4.0 V12-es blokk (az egyiknek meg kellett fordítaniuk a forgásirányát, hogy egymással szemben foroghassak a hajócsavarok), darabonként hat-hat Weber karburátorral ugyanúgy 350-350 lóerőt adott le, mint 45 éve; a lehengerlő teljesítmény a “mezei Rivák” 40 csomós (74 km/óra) végsebessége helyett a vízen szédítő 89 km/óra végsebességet tettek lehetővé.
Az alábbi videón a helyreállítást követő egyik első teszt látható és főleg hallható…