Reccsenő fém, szilánkosra tört szélvédők, a rosszfiú éppen padlóig taposott gázzal hajt a végtelen országúton. Nyomában a bátrak, az igazság bajnokai, gőzölő hűtővel, felgyűrődött motorháztetővel, szikrát szórva. A vége borulás, kötelező robbanással, a fejére állt autóba szorult kopasz fején végigfolyó benzin kap majd szikrát. Ilyen egy autós üldözés, sok vágással, pörgősen felvéve.

Itt a pont. Felvéve de mivel, és hogyan? 8-12 kamerával rögzítenek egy ilyen jelenetet, és csak a hasamra ütöttem. Magasról, alulról, elölről, száguldás közben, főhős csábító mosolyára fókuszálva. Ehhez igen komoly cucc kell. És van olyan cég, ami komoly cuccot szolgáltat.

Ilyen a Pursuit Systems, ahol még a legfinnyásabb filmesek is megtalálják a nekik valót. A gyors száguldáshoz Porsche Cayenne áll szolgálatba, hatalmas daruval kiegészítve. Ezzel a karral nincs lehetetlen szög, az autót bármelyik oldaláról meg tudja mutatni menet közben. Ha az ember megnéz egy bemutató videót, kiderül az itt dolgozók igen kedvelik, viharos gyorsasága, kezessége, és nagy mérete miatt. Igaz ez nem egy tunya amerikai SUV kérem.

Ha a forgatókönyv már igazi terepre kerget, és ez sok a Cayennek, akkor jön az M1 Buggy. Négy személyes homokfutó, 500 lóerővel, akár 160 km/h-s sebességgel a hatalmas dűnék között. Tényleg reklámszagú duma, de megnézve a videót, ez a legalkalmasabb egy sivatagi üldözés felvételére.


Raliautó kell? Az is van, Mitshubishi Evo IX, 400 lóval
, hogy nehogy lemaradjon a legfontosabb eseményekről. Városi üldözéshez Mini Cooper, ha kis és szűk helyeken kell villantani a kaszkadőr gárdának. Az ínyencek pedig még motorra szerelt felvevővel is számolhatnak egy speciális jelenetnél. Belegondolva, nem lehet rossz meló filmes jelenetek kellős közepén száguldozni, igaz észrevétlenül, de mégis a sűrűjében. Ezért is matt fekete a legtöbb kamera-autó, nehogy egy sasszemű mozibuzi kiszúrja valamilyen tükröződő felületen.
Most vajon ki vezet?
Most vajon ki vezet?

A filmipar igáslovai

A filmipar igáslovai

Most vajon ki vezet?
Speciálisan kialakított platform.
Innen lehet érdekes irányítani a  verdát!
Egy komplett filmstúdió a orra építve
Nem autó, de annál érdekesebb.
A Mini mindenhol bizonyít!
Akár motort is rendelhetünk!
A Cayenne a legjobb erre a célra, agilis, nagy és terhelhető.
A filmipar igáslovai 21
Roncsok tucatjai, hatalmas robbanások, esztelen száguldás. Egy jó autós film. De hogy veszik fel mindezt? A cikkből kiderül!
Fotó megosztása:

Egy komplett filmstúdió a orra építve

Egy komplett filmstúdió a orra építve

Akkor ezzel letudtuk a felvételek 40%-át, a maradék jut a rögzített kamerákra, és a kormányforgató színészekre koncentráló darabokra. Amelyek szintén nagyon, nagyon érdekesek. Figyeljünk meg egy mai üldözési jelenetet. Grimaszolás, teljes beleéléssel, ha tud játszik a színész amennyire a botox engedi, közben 120 km/h-val száguld keresztbe egy szűk erdei úton. Gyakran előre sem néz, veszekszik a barátjával, nőjével, vagy a gonosz szemét akarja éppen kitessékelni a koponyájából.

Ezért bízzák a vezetés kényes feladatát másra. Ez a Go Mobile. Egy hatalmas platform, amire ízlés szerint fel lehet építeni az autót, elhelyezni pár kamerát, lámpákat, sőt még az igazi sofőrnek is jut egy ketrec, tetszés szerinti helyen. Ilyen a Hollywood-i módi.

Készül a mozi:

 Szegény ember pedig vízzel főz, ahogy a mondás is tartja, de nem kell kardunkba dőlni, ha amatőr filmezésen gondolkodunk. Nem  kell eltörni a malacperselyt látványosra emlékeztető képsorhoz, elég egy akármilyen kombi, egy aránylag jó kamera, operatőrrel, aki bekucorodik hátra, és kiabálhatjuk, hogy: “EKSÖN!”

!Ami még fontos, csatlakozzatok Facebook társaságunkhoz, ami még szűk körű és titkos akár egy szabadkőműves páholy!