Nagy port akartak kavarni a Mininél, sikerült. Addig rángatták az oroszlán bajszát, hogy a Porsche megmutatta, mit ér 60 év az autósportban!

Nagy port akartak kavarni a Mininél, sikerült. Addig rángatták az oroszlán bajszát, hogy a Porsche megmutatta, mit ér 60 év az autósportban!

Érdekes reklámhadjáratba kezdett a Mini amerikai szekciója. A közelmúltban kihívták a Porschét párbajra. Egy igazi versenyre, nyílt sisakos küzdelemre, hogy megmutassák, az ő élményautójuk, a Cooper S képes megszorongatni az autózás legendáját, a 911-est. Azaz annak Carrera S változatát, ami 4,5 másodperc alatt sprintel 100 km/h-ra és 385 lovas ménest tartogat a farmotorban. A Cooper S veszettül jó autó, de 175 lóval csak a hisztériakeltésre jó, a győzelemre aligha.

Ezt tudták a Mini-nél is, és folyamatosan tépkedték az oroszlán bajszát. A kihívásban a Mini főnöke (aki korábban a Porsche alkalmazottja volt:), Jim McDowell megígérte, ha kikapnak, akkor legközelebbi nyilvános fellépésén “Nem tudtuk legyőzni a Porschét!” feliratú pólóban jelenik meg. Természetesen a Porsche ellenállt. Egy kellemes éllel, de udvariasan megfogalmazott levélben utasították vissza a kihívást, miszerint ők szívesen várják a kihívót Le Mans-ban, Daytonában vagy a több ezer pálya egyikén, ahol versenyez a stuttgarti márka.


Az internet népe felfigyelt a kellemes balhészagra, és a Mini tovább folytatta egyedi marketinghadjáratát, repülőt béreltek, ami egy üzenetet húzott a németek főhadiszállása felé: “Dear Porsche, Bring it! Love Mini”. Bökdösték az oroszlánt, de nem ez volt az egyetlen húzásuk, a csend és elzárkózás hatására vérszemet kaptak. A Rocky 4 című Stallone-remek egy ismert jelenetét forgatták újra, a két autó főszereplésével. Azt meg kell hagyni, sok kreativitás szorult a csapatba, sikerült vicces és kicsit arrogáns módon felhívni a közönség figyelmét.


Ekkor szállt be a Hyundai a képbe, akik elfogadták volna a kihívást és próbáltak szeletet törni az ötlet népszerűségéből. Ők a Genesis kupét küldték volna csatasorba. Csak ők a Pikes Peak megmérettetésére készülve csak júniusban álltak volna ki a kis méregzsák ellen.

A csavar most következik a történetben, a jól működtetett terrorizáló gépezetbe homokszem került, amikor kiderült, a Mini nem a legendás és beígért Road Atlanta pályáján gondolta a versenyt, hanem a pálya területén egy parkolóhoz hasonló placcon kialakított körön. Hosszú egyenesek nélkül, sok csiki-csukival, hogy legyen némi esélyük. Ez sokakat szíven ütött és csalót kiáltottak a kihívóra. Ami jogos, hiszen hatalmasra düllesztett mellkassal vágtak neki a dolognak, erre kiderül, hogy a bátor vakmerőség csak felfújt lufi.

Ami még meglepőbb, a versenyre sor került! Előkapartak egy privát Porsche 911 Carrera S-t, amely kiállt a rajtvonalhoz. A fekete levest pedig két kövér másodperc jelentette, amit az autósportban meghatározó vas adott a kisöcsinek. Hiába magyarázkodott utána a PR osztály, hogy egy másodperc 38 000 dollárba kerül a Porsche tulajdonosának. Kit érdekel? Ők akartak világraszóló küzdelmet, és befürödtek. Bizonyára sokan csatlakoztak facebook csoportjukhoz és nézték meg maguknak a Cooper S-t, de a sajtó és a pártatlan olvasók eddig elég éles nyelvvel bírálták az eredményt és a felemásan levezényelt kampányt.
 


Bár ha belegondolunk, mindenki megkapta, amire vágyott, a Porsche tekintélye nem csorbult, az isteni boxermotoros vas nevéhez híven győzött. A Mini pedig magára irányította a média reflektorait és az autós társadalom figyelő tekintetét.