| Röviden – Opel Mokka-e | |
|---|---|
| Mi ez? | Egy olyan Opel crossover, melynek fejlesztése teljes egészében francia tulajdon alatt ment végbe, és a Mokka második generációjaként lép piacra, tisztán elektromos hajtáslánccal is. |
| Mit tud? | Opeles karaktert nyújtani azoknak, akik a márkához hűek, de franciás könnyedséget azoknak, akik csak közlekedni szeretnének valamivel, az elektromossal pedig akár (hivatalosan) 322 kilométert egy töltéssel. |
| Mibe kerül? | 6,2 millió forintról indul az új Mokka, az elektromos áráról egyelőre nincs hivatalos információ. |
| Kinek jó? | Városi használatra tökéletes egy Mokka-e, a valós, 220-230 kilométeres hatótávolságával pedig hosszabb utak is bevállalhatók, szóval bizonyos helyzetekben az első autó helyét is betöltheti. |
Jobbkor nem is jöhetett az Opelnek, hogy felvásárolja egy óriási vállalat, ami azóta még nagyobbra nőtt. A Stellantis most a negyedik legnagyobb autógyártó konszern, és a francia márkák mellett mostantól olaszok és amerikaiak is szerepelnek a repertoárban. Mostantól a fejlesztőiket is egyesítik, amerikai mérnökök is foglalkoznak majd európai modelleken és fordítva. A Mokka esetében viszont még leginkább a PSA-csoportról beszélhetünk. Az azonban mindenképp érdekes, hogy az új Mokka az első olyan Opel, amely már teljes egészében francia tulajdon alatt született.




Már a Corsa-e is PSA-tulajdon alatt mutatkozott be, ugyanakkor annak fejlesztései, főként a formaterv még a General Motors égisze alatt született, majd azt alakították át, hogy passzoljon a CMP padlólemezre. Óriási változás volt ez, amit azzal hangsúlyoztak ki és tették még inkább jelentőssé a márka történelmében, hogy egy teljesen új arculat megrajzolásához is hozzákezdtek. Ennek első teljes értékű megtestesítője az új, második generációs Mokka, mely teljes pleximaszkot és kéttónusú fényezést visel, meghatározó új formai jegyekkel.
Elődje 2012 óta szerepelt a piacon, és elkelt belőle több mint 730 000 darab, ami a B szegmensű crossoverek hódítását is elég jól mutatja. Nagy előnye volt, hogy akár összkerékhajtás is kérhető volt hozzá, hátránya, hogy elég nehézkes, szűkös és nem túl takarékos, de vitathatatlanul masszív autó volt. A második generációs Mokka elődjének jellemzőiből az égvilágon semmit nem visz tovább, homlokegyenest más karakter, és már az első próba után, valamint a többi hasonló PSA Stellantis-terméket vezetve egészen egyértelmű, hogy jobban helye van így a világban, pláne ilyen megkapó külsővel. Érkezett Magyarországra pár német tesztautó, mi pedig lecsaptunk az egyikre, hogy kipróbáljuk.
Alapáron is LED-esek a lámpái elöl és hátul is
Egy tolatókamerát kaphat, amiből 180 fokos kameraképet tud összerakni

















