Röviden – Honda Jazz
Mi ez?A Honda kisautója, a Jazz negyedik generációja, mely kizárólag hibridként kapható.
Mit tud?Külsőre kicsike autóban hatalmas és jól variálható teret ad a Honda Jazz.
Mibe kerül?Picit kevesebb mint 7 millió forint a legolcsóbb Jazz, a körbeműanyagozott Crosstar már túllendül a 8,8 millión.
Kinek jó?Aki kis méretű, tágas és megbízható, de alacsony fogyasztású családi autót keres, az mindenképp nézzen rá a Honda Jazzre.

Pár méter elég volt hozzá, hogy őszintén lelkesedjek a Honda Jazzért. Ez az autó most lett igazán kész! Tökéletes családi vagy városi zsebbusz lett belőle, aminek nem kell hatalmas helyet keresni, belefér mindenféle alakú és méretű motyó, közben meg csendben, takarékosan elvisz ide-oda. Nem kell váltani, a hibrid hajtás észrevétlenül spórol nekünk és otthonos a beltere. Meg olyan okos, hogy kulcsot se kell hozzá keresgélni, mert nyílik okostelefonról is.

Külső

Bájosan aranyos kis gép a Honda Jazz a nagy szemeivel és a kerek orrú dobozka formájával. Jó látni egy olyan autót, ami mer barátságos és kedves lenni, meg ennyire jól áll neki a bordó vagy a pasztelles babakék. Mondjuk fehérben meg könnyű belelátni a pandát is.

Igazából karakterében olyan, mint eddig volt, csak egy kicsit modernebb és frissebb rajta minden vonal. Kár lett volna ebből is egy újabb semmitmondó kis szabadidő-autót készíteni. Szerencsére a Jazz marad önmaga. Trükkje, hogy kisautós alapterületen egy egyterűs bódé van ügyesen beosztva. Igazán szerethető, nem véletlenül nőtt a Jazz köré kisegyház.

Nagy tér, kicsike helyen 1

Egyetlen hibrid hajtással elérhető a Jazz, de már van belőle picit magasabb, szabadidő-autósabb változat is, a Crosstar

Nagy tér, kicsike helyen 2

4090 mm hosszú, 1725 mm széles, 1556 mm magas a Jazz Crosstar, tengelytávja pedig 2520 mm (a sima Jazz néhány milliméterrel kisebb)

Hogy azoknak is adjon valamit, akiknek tetszik a szabadidő-autók stílusa és rendszeresen másznak meg padkákat, elkészült a trendibb Crosstar változat is. Ez a Jazz körbeműanyagozott, kicsit pufibb gumikkal szerelt változata, amit a tetősínen túl a nagyobbacska hűtőrácsáról is meg lehet ismerni.

Nekem ugyan még mindig a második generációs Jazz a kedvencem (kifejezetten sárgában), de ez az új tényleg messze ügyesebb minden téren. Például több nagy szilárdságú acélt pakoltak bele, így vékonyabb lett az első tetőoszlop (116 mm helyett már csak 55 mm vastagságú) és ezzel együtt jobb lett a kilátás.

Belső

Otthonos, gyorsan belakható a Honda Jazz utastere és tele van kellemes tapintású szövetekkel meg műanyagokkal. Persze, ahová az ember csak a csokipapírt meg a parkolójegyet teszi, ott megjelennek a kemény plasztikok. Van egy egészséges kis Ikea-katalógus, minimalista nappali mellékíze.

Dupla kesztyűtartója van és jól használható tárolói, de az egyik kedvencem a szellőzők elé pakolt pohártartók, így a félliteres PET palackot is hűti a klíma. Még USB csatlakozóból is akad bőven.

Nagy tér, kicsike helyen 3

Kellemes térérzet és minimál hangulat a Jazzben

Nagy tér, kicsike helyen 4

Dupla kesztyűtartó és pohártartó a szellőző előtt

Két kijelző is van a Jazzben, az egyik a légies, kétküllős kormány mögött, a másik pedig középen. A digitális műszerfalon az üzemanyag és az elektronok szintje között látható az átlagfogyasztás és a sebesség, meg néhány apróság.

Rengeteget javult a központi érintőképernyő mögött lévő menü. Az eddigi zavaros katyvasz helyett letisztult, gyors a program és a kis perem miatt pontosabban taperolható a képernyő, könnyebb használni. Még hangutasításokat értő Honda Személyi Asszisztens is akad. Ezzel érdeklődni lehet az időjárás felől vagy kereshet olyan éttermet, ahol nem csak a pizza jó, de még parkolóhely is van a közelben.

Nagy tér, kicsike helyen 5

Digitális műszeregység, a két oldalon az akksi töltöttsége és a benzinszint

Nagy tér, kicsike helyen 6

Remek lett a menü

Új az ülések váza, vastagabban párnázták és ettől tényleg jó benne ülni. Az egész Jazz inkább a kényelmes városi autózásra van belőve és ezt lazán hozza. Négy emberrel, gond nélkül.

Csomagtartója 304 literes, ami visszalépés (az előző 354 liter volt), ám a hátsó ülések ledöntésével pedig több mint 1,2 köbméter raktér keletkezik. A mindenfelé dönthető ülések (Magic Seat) és a széles csomagtérajtó miatt könnyű belepakolni a bringát vagy a mosógépet. Szobanövények vagy nagyra nőtt plüss lámák szállítása pedig egyszerűen kivitelezhető a hátsó ülőlapok felhajtásával.

Technika

Padlólemezét még az előző generációtól örökölte, de több lett benne a nagy szilárdságú acél, ami nem csak merevebb és biztonságosabb karosszériát ad, hanem kevesebb is kell belőle. Ezzel valamelyest kompenzálják a hibrid hajtás miatt keletkezett plusz kilókat. A Jazz súlya kicsit kevesebb mint 1 250 kg.

1,5 literes, szívó, négyhengeres benzinmotorja Atkinson-ciklus szerint működik és önmagában 98 lóerőt ad le 5500-as fordulattól és 131 Nm nyomatéka van 4500 és 5000 között. Magas sebességtartományban, tehát autópályán csak a belső égésű motor viszi a Jazzt.

Nagy tér, kicsike helyen 7

Önmagában 98 lóerős a 1,5 literes, négyhengeres motor

Nagy tér, kicsike helyen 8

Négy tárcsafék van a Jazz alatt, de a hibrid hajtás miatt nem sokat dolgoznak

Hagyományos sebességváltó nincs benne, mert a motor elsődleges feladata inkább az áram termelése. Nagy tempónál viszont egy áthidalókuplung kapcsolja be a hajtásba. A nyomaték szabályozása elsősorban a villanymotorok feladata.

Üzemanyagtankja az első utasülés alatt van, a lítium-ion akksicsomag pedig a hátsó tengelynél (ezért van is egy apró dombocska a csomagtérben). Elektromotorja 109 lóerős és 253 Nm nyomatékot tud. Maximális fordulatszáma 13 300/perc.

Vezetés

Beülök a jóféle vezetőülésbe, megnyomom a Start gombot – ami majdnem elbújt a jobb bajuszkapcsoló mögé, de megtaláltam – és életre kelnek a képernyők. Behúzom a váltókart először B-be (fokozott visszatermelés, nagy lassulás), aztán vissza D-be és csendben megindul a Jazz. Ilyenkor kívül olyan hangja van, mintha távolról követne egy suttogó mikrosütő, de bent ebből tényleg csak a némaságot hallani. Illetve nem hallani.

Esély sem volt a rövid menetpróba alatt kimozdulni a városból, de ezt egy cseppet sem bántam. A hibrid hajtás nagy előnye a nyugalom és ezt a Honda Jazz nagyon tudja. Tényleg csak elvétve indította rá a benzinmotort, azt is csak az akksi visszatöltése miatt csinálja és cseppet sem zavaró. Bent a városban az út 80%-át képes elektromosan lehozni.

Nagy tér, kicsike helyen 9

Kevesebb mint 10 másodperc a 0-100-as sprint

Nagy tér, kicsike helyen 10

Elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros a futómű

Komfortos, de jól tartó, kiszámíthatóan kanyarodó és billenő a futóműve és ettől az egész olyan szimplán kellemes. Különösebb kínos önmegtartóztatás és mások feltartása nélkül 4 l/100 km körüli átlagfogyasztást lehet vele összehozni. Mivel alapvetően villannyal hajt, ott meg van azonnal 253 Nm nyomaték, ezért városi tempónál kifejezetten dinamikus.

Nagy gázra beindul a 1,5 literes benzinmotor, ami nem fáraszt szüntelen bégetéssel, mert a rendszer váltásokat imitálva zümmögteti a természetesebb hatás kedvéért. A vezetést holttérfigyelő rendszer, adaptív tempomat és sávtartó rendszer is támogatja. Nem mellesleg annyi légzsák van benne (10 darab), mint lufiból egy tisztességes gyerekzsúron. 

Költségek

Nagy tér, kicsike helyen 11

A kéttónusú fényezéses Jazz Crosstar már több mint 8,8 millió forint

Nem sokkal, de éppen 7 millió forintról indul a Honda Jazz és már ebben sem kell kuplungot nyomni, egész sokat közlekedik elektromos módban és ott vannak a LED-es fényszórók, a hajtogatható ülések, a 10 légzsák és az automata klíma. Műanyagból van ugyan a kormánya és a központi kijelző sem a legnagyobb, de egy maradéktalanul élhető autó.

Kétszínű fényezéssel, sötétített ablakokkal, vízlepergető kárpitozással és nagy érintőképernyőjével (Apple CarPlay és Android Auto) a 8 824 000 forintos Crosstar  Executive a Jazzek netovábbja.

A Honda Jazz és japán, hibrid vetélytársa – Listaár, forint

A Honda Jazz és japán, hibrid vetélytársa – Listaár, forint
Toyota Yaris 1.5 Hybrid (116 LE)6 290 000
Honda Jazz 1.5 Hybrid (109 LE)6 999 000

Értékelés

Nagy tér, kicsike helyen 12

Nagy szemek, LED-del

Majdnem annyira aranyos, hogy plüssben is elfogadnám, de ezen túl is remek autó a Honda Jazz. Könnyű vele parkolni, gondtalan a vezetése és hiányzik belőle egy halom drágán pótolható alkatrész. Jó benne ülni és könnyű váratlanul sok és nagy holmit belepakolni. Nem adják olcsón, de ennél kiforrottabb négyméteres kisautó tényleg kevés van.

Mellette – Ellene
 
  • Aranyosan néz ki
  • Klassz a beltér
  • Praktikus
  • Harmonikus hajtás
  • Alacsony fogyasztás
 
  • Duci árcédula
  • Csökkent a csomagtér mérete
  • Talán feltűnhet a kis motorválaszték, de igazából a Jazzhez passzol ez a hibrid
Hogy tetszik az új, hibrid Honda Jazz? Értékeld!
577 szavazat - átlag: 7.67 (10-ből)
Hogy tetszik az új, hibrid Honda Jazz? Értékeld!