Röviden – Lexus RX 2020 | |
---|---|
Mi ez? | A Lexus felső kategóriás szabadidő-autója, az RX negyedik generációjának 2020-ra felújított változata. |
Mit tud? | Csendes suhanással szállítani 5-7 embert a végtelenbe és tovább. |
Mibe kerül? | 21 milliótól indul a 2020-as Lexus RX ára, az RX L 23,5 milliótól kapható. |
Kinek jó? | Aki szabadidő-autó formával keres olyan kocsit, amelyben a kényelem, a nyugalom a legfontosabb ajánlat. |
Akár a harcművészetre, a kézművességre vagy az autógyártásra gondolunk, a japánok szeretik az aprólékos munkával jobbá csiszolt dolgokat. Így nem meglepő, hogy a megújult Lexus RX-be egy olyan fényszóró kerül, amelyet a márka 13 éve fejleszt.
A Koito Manufacturing céggel közösen létrehozott adaptív, LED-es fényszóróban legyező formájú, pengeszerű tükrök pörögnek. Nem kicsit. Nagyon. 6000 fordulat/perc tempóval. A tükörből visszaverődő fény egy lencsére vetül, így világítja meg az úttestet. A bal oldali fényszóróban van a rendszer központja, amely egy kamera, illetve a saját jármű dinamikai adataiból működteti a LED-eket és állítja be a fényerőt.
Ahogy más adaptív lámpáknál, a lényeg itt is az, hogy nem vált országúti és tompított fény között a lámpa, hanem a fény eloszlását szabályozza, a forgalomhoz igazítva. Vagyis, a szembejövőt, előttünk haladót nem vakítja el, azokat körbepásztázza a fény. A fényszóró technikailag nagyon gyorsan villog, de ezt az emberi szem nem érzékeli. Ugyanakkor ezzel a lámpával a baleset-megelőző rendszer a hagyományos LED-es megoldásokra jellemző 32 méter helyett 56 méterről felismeri a gyalogosokat.
Ezt nem tudtuk kipróbálni, mert nappal vezettünk, de egy demonstráción megmutatta a Lexus, mit látnánk. Sebaj, majd itthon a tesztautóval. Ez a legizgalmasabb újdonság a megújult RX-ben, de akad sok más is, amivel frissebbé tette legnagyobb európai szabadidő-autóját 2020-ra a Lexus.




