De próbáljuk ki végre, milyen élőben a háromhengeres motorpaletta! Kezdetnek a 130 lóerős 1,2 literes motoros Astrát kaparintottuk meg, amiben hatfokozatú kézi váltóval kellett a fokozatokat kapcsolni. Ellentétben az emberek többségével, nekem nem okoz komolyabb lelki válságot, ha eggyel kevesebb henger dolgozik a motorban. Az Astrában ez nem is annyira zavaró, alapjáraton fel sem tűnik a hiányosság, csak indulásnál, amikor a nyomatékszegénység, illetve az ehhez igazított kuplung hangolása lehet fura, a maga hosszú útjával.

Jelenleg ennek a kombinak van a legjobb alaktényezője
130 lóerővel persze tisztességgel el lehet közlekedgetni, de a hegyes-völgyes tesztút kiválasztásánál sajnos bakot lőttek a szervezők, itt már néha kevésnek bizonyult a motor ereje, nyomatéka. Különösen, amikor a remek aszfalt és a barátságos kanyarok dinamikusabb vezetésre csábítják a vezetőt. A hatfokozatú váltó pontos, precíz, jól kapcsolható szerkezet, az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű pedig az új lengéscsillapítókkal az autó egyik legszerethetőbb része.

Másodikként a CVT-váltós modell került a kezünk közé, az 1,4 literes motorral. A CVT váltó az Astrában is nehezen szerethető dolog, bár itt elmarad a fokozatmentes váltóknak gyakran felrótt fejhangon üvöltés. Helyette olyan, mint amikor egy nagy tehetetlenségű hajón felpörgetik a motort, de hosszú másodpercekig csak várjuk, hogy meglóduljon a tömeg. Nagyjából itt is végtelennek tűnik az a másodperc, míg megindul az autó, mintha gumikötél lenne elrejtve valahol a hajtásban, de az egészet tovább bonyolítja, hogy a háromhengeres motor hangra sem pörög annyit, mint amit a négyhengeresekhez szokott fülünk elvárna ilyen helyzetben. Persze forog, csak nem hallani. Roppant zavarba ejtő párosítás ez így együtt.

A fűthető ülés és kormány mellé beállt a melegíthető szélvédő is
Persze ha a sebességmérőt nézzük, akkor kiderül, hogy korántsem olyan rémes a dolog, mint amilyennek az érzékeink mutatják, az Astra tisztességgel gyorsul, csak érezni nehéz, illetve máshogy kell. A végére maradt a háromhengeres dízelmotor a kilencfokozatú automatikus váltóval. Ez is egy érdekes szett, szintén nyúlós, lassan ébredő karakterrel. Cserébe biztos nagyon takarékos, és legalább van dízel változat is az árlistán.

Háromféle váltóval kapható az új Astra