Röviden – Lexus RC300h Luxury
Mi ez?A Lexus kétajtós kupéja, amit 2014-től gyártanak. Ez pedig a 2018-as modellfrissítés utáni változat, hibridhajtással
Mit tud?Látványos megjelenésű kupé, ami magában hordozza a soha el nem romlás ígéretét, és még takarékos is. Cserébe egyáltalán nem megy úgy, mint ahogy kinéz
Mibe kerül?A Lexus RC300h listaára 17,160,000 forinttól indul, de most minden modell árából lejön 3 millió forint. Még az árlista legdrágább, 19,2 milliós változatából is
Kinek jó?Akiknek a megjelenés és hibátlan műszaki tartalom fontosabb, mint a menettulajdonságok, és aki olyan furcsa szerzet, aki takarékos sportkupéra vágyik, az tuti boldog lesz az RC300h-val

Az elsőre nehezen értelmezhető, sportos megjelenésű, de takarékos, hátsókerék-hajtású hibrid kupé a Lexus találmánya. Az RC-t 2013-ban mutatták be Tokióban, és rá egy évvel már ott pörgött az autószalonokban is. Igaz, nemcsak hibrid, hanem sima, turbós benzines változatban is. Az időszerűvé váló laza ráncfelvarráson 2018-ban esett át az RC, aminek végeredményét a Párizsi Autószalonon láthatta először élőben a közönség. Mi pedig megnéztük, mit tud az itthon kapható egyetlen, hibrid hajtásláncú Lexus RC300h gazdagon felszerelt kivitelben.

Szemből a hűtőmaszk mintája és a lámpák újak

Mind lenyit

Külső

Valószínűleg simán meglett volna a Lexus RC ráncfelvarrás nélkül is, hiszen a 4,7 méter hosszú, 1840 milliméter széles, 1395 mm magas autó dizájnja a mai napig friss, nem igazán látni rajta az éveket. Valószínűleg hasonlóan gondolták ezt a Lexusnál is, így csak nagyon óvatosan nyúltak a bevált formához, ami a csinosítás után megjelenésében, talán hangulatában közelebb került a márka másik kupéjához, a nagy testvér LC-hez.

A módosítások a fényszórót érintették a leglátványosabban, ahol a LED-es nappalifény beköltözött a lámpabúra alá, miközben a formája is átalakult kissé. Új dizájnt kaptak az első lökhárító sarkai, új a hűtőmaszk mintája, hátul is változott a lámpa, valamint a külső visszapillantó is sokkal vonzóbb lett.

Hosszú percekig lehet nézni ezt a testet, mindenhol vannak izgalmas részei

Formaterve megjelenésekor is erős volt, és ez most is így van, bár exkluzivitása valószínűleg egy kicsit megkopott, a lámpatestek egybeolvasztásával. Érdemes nézegetni a kasztnit, rengeteg finom részlete van, amiket talán csak sokadik nekifutásra venni észre, kezdve a komplikált hűtőrácstól, a műalkotásnak is beillő fényszórón, a szoborszerű visszapillantón át a könnyed kézmozdulattal odarajzolt, a tető ívét követő krómcsíkig. De még a felnijei, kilincsei is mutatósak, a feneke meg úgy, ahogy van imádni való.

Hátul újak a lámpák és a szellőzőnyílás

Itt a régi és az új Lexus RC. Nincs nagy különbség, csak finoman húzogatták újra a vonalakat. Neked már csak a középső vonalat kell, jobbra-balra:

Slider

Belső

A Lexusok utastere általában jó hely szokott lenni, és az RC belseje is ilyen. Már az ablakkeret nélküli ajtó becsapásánál indul az élmény, aminek a hangja, ereje, határozottsága mind-mind lelkiismeretes tervezés eredményének tűnik, ugyanúgy, mint az ablakemelők motorjának hangja, sebessége, vagy az, hogy a végállás előtt finoman lelassít a motor. Zavarba ejtően profi benne még a kesztyűtartó mozgása, illetve minden mozgó, tekerhető, állítható dologé.

Elöl tágas

Pár nehezebben emészthető apróság azért került az autóba, a vékony, simogatni való hőfokszabályzó csíkon nehéz pontosan belőni a kívánt kabinhőmérsékletet, és a hangerőszabályzó pici fehér gombja is éles, zavaró peremet kapott. Illetve ezek a kezdettől ilyenek, mert a belsőben szintén alig változott valami a modellfrissítéskor, csak pár párna újult meg és vannak új anyagok, varrások, színek.

Első ülései fűthetőek, szellőztethetőek és jól is tartják a hátat, combot, az anyagok kellemes tapintásúak, kifejezetten sokáig kell keresgélni, hogy valahol kemény műanyagba botoljunk, illetve a belső kidolgozása is olyan, mintha kezét tördelve ott kukucskálna a kárpit mögött a mester, aki csinálta, hogy jaj, ugye minden rendben van, és jól érezzük magunkat.

Csend, béke és jó illat

És ez egészen addig így is lesz, míg nem kell valamit megkeresni, beállítani a menüben. Mert a tapipad és a hozzá tartozó egész katyvaszos hóbelevanc, amit máshol menürendszernek hívnak, az itt rémálom. Igaz, a japánok idővel minden használhatatlan dolgot megszoknak és biztos, hogy ezt is képesek rendesen kezelni, de a világ nagy részén nem japánok élnek. És ez a simogatós, bizonytalan izé eléggé rémes, a hozzá tartozó grafikával, felhasználói élménnyel együtt. Kár érte. Okostelefonos integráció valószínűleg ezért nincs is az autóban, hiszen érintőképernyő hiányában nehéz lett volna megoldani, hogy jól működjön együtt a két rendszer.

2019-ben ez már nagyon retró megjelenés

A második üléssor csak viccnek van az autóban, már a hatéves lányom sem fér el mögöttem. Illetve én nem férek el előtte, hacsak nem tolom kényelmetlenül előre az ülést, nem tüntetem el a kormányt a műszerfalban. Csomagtartója 340 literes, túl sok trükköt nem tud, de vannak benne csomagrögzítő fülek, és ha valami termetesebbet kell vele szállítani, akkor a hátsó ülések támlája előredönthető, bár sík padlójú extra teret így sem lehet benne kialakítani. Igaz, minek is kéne, a mosógépet nem ezzel kell hazagurítani.

A konkurenseknél szerényebb a csomagtartó mérete

Technika

Frissült a műszaki tartalom is, javítottak a karosszéria légellenállásán, illetve az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztést is finomhangolták a jobb irányíthatóság, tapadás érdekében, míg a kormányzást a lengéscsillapítók cseréjével, a rásegítésfinomítással tették élvezetesebbé, pontosabbá. Az RC sorozat motorválasztéka nem túl zavarba ejtő, csupán egyetlen, 2,5 literes, 181 lóerős benzinmotorral kapható, aminek 143 lóerős villanymotor is besegít a munkába. Az öntöltő hibrid rendszer összteljesítménye viszont csak 223 lóerő.

2,5 liter mellé száll be a villanymotor

Vezetés

Alig kell pár kilométert autózni a Lexus RC300h-val, hogy úgy érezzük, valaki rászedett minket. Mint amikor lekerül a rafinált pushup melltartó, leázik a smink és ott virít a valóság. Hiába a sokat ígérő külső, a hibrid RC legfeljebb átlagos képességű. Mármint menetdinamikában. A katalógusban nem is tagadja le ezeket, de ki vesz táblázatokban szereplő adatokat bújva autót? Nyilván kevesen. A 8,6 másodperces gyorsulás ilyen dögös testtől hervasztó eredmény, pláne, ha mellé tesszük mondjuk a Toyota kisbuszát, a ProAce-t, ami az izmosabb dízelmotorral, csupán 4 tizeddel hosszabb idő alatt, 9 másodperc alatt csinálja meg ugyanezt. Egy ehhez képest ormótlan, dízel kisbusz.

Erőt, magabiztosságot sugall ez a fenék

Persze, ha egy sportos kupé esetében eltekintünk a sportos használattól, akkor egész szórakoztató dolog az RC kormánya mögött ülni. A hibrid hajtásnak komoly hatása a vezetési stílusra, hogy ahol lehet fék nélkül, minél több mozgási energiát visszaalakítva zajlik a fékezés, és jó dolog azt is próbálgatni, meddig lehet olyan finoman nyomni a gázpedált, hogy ne szálljon be a benzinmotor is a melóba. Kormányzása pontos, az igényes futóműve pedig példás komfortot nyújt, még így is, hogy feszesebbre hangolták a rendszert. Mindez a hatékony zajszigeteléssel együtt egy jól, békében, nyugalomban vezethető autót varázsol a Lexus kisebbik kupéjából, amivel két ember bárhova boldogan elautózhat. Csak a végtelen nagy nyugalomban el ne aludjon benne a vezető.

Hűt, fűt

Igaz, erre sok esélye nincs, mert a tempomat hiába adaptív, városi tempónál a kritikus sebesség alá lassulva egyszerűen nyafog egyet, majd eldobja az irányítást, hogy akkor csináljunk, amit akarunk. 2019-ben ez már hiányzik egy CVT váltós autóban, ami elméletben gond nélkül tudna kezelni hasonló helyzeteket.

Pöttyök alkotják az irányjelzőt

Költségek

Jelenleg nagyobb kedvezményt ad a Lexus az RC árából, mint amit az állam júliustól a hétszemélyes családi autók vásárlására. A 3 millió forintos kedvezmény minden modellre érvényes, így a legolcsóbb Executive Safety változat 17,160,000 forintos ára is csupán 14 milliósra csökken, a tesztautó katalógusára 18,940,000, de amíg az akció tart, kicsivel 16 millió alatt ez is elvihető, míg a legdrágább változat kereken 20 millió. (-3 millió) Ehhez már sok mindent nem lehet hozzácsapni, csupán a metálfényezés és a napfénytető  250,000, illetve 300,000 forintos tételek, és a PROTECT 1  fantázianevű 74 ezer forintos karosszériára és felnire való speciális felületvédelem az, ami növelheti a kasszánál fizetendő összeget.

A hátsó lámpa külseje változatlan, csak a belseje lett más

Értékelés

A Lexus RC300h egy baromi jól összerakott, a kontinentális talapzatnál is megbízhatóbb, roppant látványos formájú járgány, ami némi kompromisszummal – mondjuk, hogy nem nyomjuk annyira a gázpedált – élvezetesen is vezethető. Nem mellékesen el lehet hinni róla, hogy sosem romlik el és a fogyasztása, bolygóra taposott lábnyoma sem túl nagy. Csendes, finom anyagokból, lelkiismeretesen összeépített, gazdagon felszerelt, a megszokott német szentháromságnál sokkal egyedibb megjelenésű autó.

Mellette – Ellene
  • Dögös forma
  • Igényes futómű
  • Csendes, minőségi belső
  • Komfortos ülések
  • Gazdag alapfelszereltség
  • Kényelmetlen menürendszer, ósdi grafika
  • Szűk hátsó üléssor
  • Pici csomagtartó
  • Szerény menetteljesítmény

Szavazás

Hány pontot adnál a hibrid Lexus RC300-nak?

360 szavazat - átlag: 7.20 (10-ből)

Hány pontot adnál a hibrid Lexus RC300-nak?