Ami szemmel észrevehetetlen, az a 60 kilogrammos súlycsökkenés, illetve a hasznosan alacsony 0,25-os légellenállási együttható, ezek áldásos hatását inkább a beltérben ülve, vezetés közben tapasztaljuk meg, de mire oda eljutunk, előbb fel kell fedezni az irányítóközpontot, ami tipikus Audi, sőt, tipikus Audi A4.
Annyira tipikus, hogy minden porcikájuk azonos, így egy valódi high-tech, digitálisan csúcsra járatott, de mégis könnyen használható belteret kapunk. A műszerfal analóg óráinak helyén trónoló 12,3 colos, 1440 x 540 pixel felbontású virtual cockpit felbontása, képminősége és funkciói még most is lenyűgözőek. A kormányról vezérelve válthatunk a nézetek között, leginkább zsúfolt, és még zsúfoltabb elrendezés akad, de szerencsére megment minket a szélvédőre vetített HUD, ami pont azt a legfontosabb infót adja tudtunkra (sebesség, navigációs utasítás, adaptív tempomat állapota), amire feltétlenül szükségünk van.
Az A4 klímakonzol zseniálisan hat ebben a kocsiban is, karcsú, sallangmentes, elegáns, könnyen kezelhető, felette a központi kijelző fix, de ez már szinte megszokott ipari alaptétel, mindenki emellett dönt. A rengeteg funkció, beállítás felfedezésével sok időt el lehet tölteni, csak a kabin hangulatvilágításához harminc árnyalat közül választhatunk. A digitális bőségszaruban ott vannak még a mobilos lét alapkellékei, a multimédiás rendszer szóbeli parancsokat is felismer, a hotsport 4G-vel szórja az internetet, a könyöklő alatti tartóba dobott telefon pedig vezeték nélkül töltődik.

Az alul csapott kormány kitűnő fogású, jól eltalált kialakítással és logikus kezeléssel
Minden irányban állíthatóak az S-line öblös ülései, de inkább termetes háttal patent, aki az MX-5-be például pont passzol, az kissé lötyögősnek érzi a több húsra tervezett foteleket. Az oldaltartást nem lehet állítani, így sodrós kanyarban marad a kapaszkodás.
Hátul meglepően használható a hely, nyilván a kupékhoz méltó sötét, mély kádba csusszanunk, kis kajütablakkal, de kádnak kellemesen kárpitozott, és az első ülések kivágásának köszönhetően a térd is kap elég helyet, az ülés motorral, gombnyomásra mászik előre.
Csomagtartója szintén nőtt az elődhöz képest, egészen pontosan 10 litert, így 465 literes. Ha utasok helyett a csomagoké a mellékszerep, akkor a hátsó ülések 40:20:40 arányú döntésével tovább növelhető a raktér, a karral a csomagtartó felől is egyszerűen elvégezhető a művelet. Ebben a 22 milliós csomagban lábmozdulattal is nyílt a csomagtérfedél, ez azért jár, két dinnyével a hónunk alatt kulcs után matatni nem túl elegáns, a guruló dinnyék után futni még kevésbé, szóval a láblendítéses opció kötelező az Audi A5-höz.
Finom kidolgozású, hűvös fém alkatrészek, leheletfinom keretbe foglalt kezelőszervek, puha kárpit, perforált bőr, még a bonyolult élek, felületek makulátlan illesztése, ezért szeretjük az Audik keltette benyomást, és ez a hangulat járta körbe az A5 kabinját is. Viszont akadt egy apró részlet. A műszerfal bal alsó irattartójának műanyag kerete csúnyán lekókadt, ezért maga a tároló is gyakran kinyílt magától. Lehet már egy óvatlan előd tesztelő okozta, vagy így gurult ki a gyárból, hozzánk már 13 000 kilométerrel került az autó, ezt így nehéz összeszerelési hibaként felróni.

Rövid utakra tökéletes a két hátsó ülés, csak a fejtér szűk, de a lábak meglepően sok teret kaptak

Éles szemű olvasóink kiszúrhatják, hol a hiba a képen