| Röviden – Renault Scénic 1,33 TCe 140 | |
|---|---|
| Mi ez? | Családi kompakt egyterű, az újdonság az 1,33 literes, 115, 140 vagy 160 lóerős turbómotor a harmadik éve gyártott modell orrában |
| Mit tud? | A mai dízelhisztériában jó menekülési út a gyártónak is, a vevőknek is a nyomatékos, erős kis motor, elfogadható fogyasztással egy ilyen zömök, nagy légellenállású testben is |
| Mibe kerül? | A legolcsóbb Scénic a hatmilliós 115 lovas turbó. A 140 lóerős tesztautó félbőr-üléses Intens felszereltségben 7,3 millió listaáron |
| Kinek jó? | Bár szűkebb, mint elődje volt, 2-3 kisgyerek mellé a Scénic még ma is jobb családi autó, mint egy hasonló méretű kompakt modell vagy kis SUV. Az új motor jól harmonizál a kocsival és félmillióval olcsóbb vele a kocsi, mint a 110 lovas belépő dízellel |
Szeretem a mai Renault-kat! A kettővel ezelőtti Megane idején indult trend, amikor is a márka (talán a Daciával szerzett tapasztalatokból kiindulva) olcsón kínálta ugyan autóit, de a minőségérzet jócskán el is maradt a kategóriaátlagtól, mintha végre lecsengett volna. Az új Renault-k érdekes, de emészthető formájú autók, jópofa ötletekkel, alapáron is vállalható berendezéssel, jó hangulattal a kabinban, időnként még mindig átlag alatti áron. És a technikával sincs semmi lényegi probléma. (Bár egyelőre nem látszik jönni az a sok új elektromos és hibrid új modell, amit minden autószalonon borzasztó komoly arccal ígérgetnek a márka menedzserei: 2022-ig 8 új elektromos és 11 “electrified” autónak kéne megérkeznie.)




A Scénic mintapéldánya ennek a mai Renault-állapotnak. Vicces, csinos, élhető, szerethető, és van hozzá egy 1,33 literes kis turbós benzines motor, aminek komoly szerepe lesz a márkánál is, a modellnél is ebben az egyre fokozódó európai dízelhisztériában. Egy ilyennel teszteltük a kompakt egyterűt.








