| Röviden – VW Tiguan Allspace | |
|---|---|
| Mi ez? | A 2016-ban bemutatott második generációs Volkswagen Tiguan hosszított, hétüléses változata |
| Mit tud? | Hosszabb, tágasabb, mint az egyszerű Tiguan, nagyobb a hátsó lábtér és a csomagtartó is |
| Mibe kerül? | 9,19 millió forinttól indul a VW Tiguan Allspace ára 150 lóerős benzinmotorral, a képeken látható sok extrával szerelt, 190 lóerős dízel tesztautó 14,6 millió |
| Kinek jó? | Aki darabosabb, férfiasabb szabadidő-autó külsővel akar tulajdonképpen egyterűt |
Szokás mostanában német autós lapok összehasonlító tesztjeiben Škodákat Mercedesek és BMW-k mellé állítani. A kispárnájuk alatt Excellel szunyókálóknál nem is szerepelnek rosszul, mondjuk egy Superb az 5-ös vagy az E-osztály ellenében. Olcsó is, méretes is, hullanak a pontok a táblázatba.
Hogy miért kezdem ezzel egy VW tesztjét? Mert az elmúlt másfél évtizedben igen korrekt szintre emelkedett Škodák feljavulásukkal leginkább saját tesókájuk hátába vágták a kést, kevésbé a Mercik és a BMW-k tortáját szeletelik vele. Az „igen korrekt” ugyanis a Volkswagenek terepe volt mindig.
A Reuters tavaly októberi cikke szerint mindez már súlyos konfliktust okoz a konszernen belül, háborognak a német munkahelyeket féltő szakszervezetek, a cégcsoport vezérkara állítólag azzal nyugtatgatja őket, hogy visszafogja a Škoda lendületét. Sokakat talán meglep, de a cseh márka nyereségaránya 2016-ban már verte a VW-ét és az Audiét, azaz pusztán pénzügyi oldalról nézve jobban megéri gyártani.
Tesztünk főszereplőjét éppen a cikkel egy időben, 2017 októberben mutatták be. Mit ad Isten, a Tiguan Allspace ráadásul a dizájnt leszámítva – műszaki alapjait tekintve – nagyrészt azonos egy Škodával, a vevők által szétkapkodott Kodiaqkal.









