| Röviden – VW Amarok Aventura | |
|---|---|
| Mi ez? | A VW-pickup látványos optikai tuningos lifestyle változata |
| Mit tud? | Erős dízelmotor, fix 4×4, hatalmas test – ennek megfelelően nagy fogyasztás |
| Mibe kerül? | Az Aventura induló ára 16,183 millió forint. A legolcsóbb Amarok 10,76 millió. A tesztautó pedig a maga kis extráival kb. bruttó 17,8 milla |
| Kinek jó? | Az Amarok nagyon drága a pickupok piacán, de terhelhető és komfortos autó. Annak ajánljuk, aki keveset törődik a fogyasztással és nem sajnál egy drága autót sem teherautóként használni |
Magyarországon a pickupok, a platós, jellemzően 4×4-es kisteherautók intézménye hagyományosan legalább annyira az adóoptimalizálásról és újabban bizonyos agrártámogatások lehívásáról szól, mint a praktikumról vagy a munkabírásról. Míg a világ más részein ezek a kocsik jórészt mezőgazdasági célszerszámok, vadászautók, esetleg mobil géppuskafészkek, nálunk nemritkán jól felszerelt, már-már luxuskivitelű családi autóként is szolgálhatnak.
A Volkswagen 2010-ben lépett a hagyományosan japán gyártók által uralt pickup-piacra az Amarokkal. A kocsit kezdetben kétliteres, négyhengeres TDI-vel is árulták, de mára kiderült, hogy a kis dízel nem bírja a nagy terhelést, ezért az Amarok ma már kizárólag V6-os, háromliteres motorral kapható. A kocsi másik érdekessége a pickupok körében szokatlan állandó összkerékhajtás. V6 és fix 4×4, nyolcgangos automata váltó – ez már maga luxus! Igazán magától értetődő, hogy a mechanikát bőrkárpitozott ülésekkel, korszerű HMI-vel, menő fényezéssel, szép felnivel is ki lehet egészíteni, és már kész is az Amarokok királya, az Aventura, egy 16 milliós luxus-kisteherautó!













