| Röviden – Lexus LC 500 és 500h | |
|---|---|
| Mi ez? | A Toyota luxusszakosztályának 2017-es sportkupéja, erős V8-as és hibrid V6-os motorral |
| Mit tud? | Precíz, már-már tökéletes technika, zseniális poénokkal megtűzdelt karosszériával |
| Mibe kerül? | 29,5 millió a legolcsóbb LC 500-as, a legjobban felszerelt változatért pedig 36,5 milliót kérnek |
| Kinek jó? | Akinek van 30 milliója, szeret vezetni és imádja a feltűnést, az ne keressen tovább |




A Lexus LC 500 ősét, az LF-LC tanulmányautót 2012-ben Detroitban láthatta először az autóbolond közönség, az elmúlt 5 évben pedig valódi autót faragtak belőle. A megszokott módszer helyett – miszerint szép csendben lenyirbálják a koncepcióautó költséges, rafinált és látványos megoldásait – a szériaváltozat még menőbb lett, mint a kiállításon pörgő-forgó példány. Mi pedig nemrég kipróbálhattuk a 477 lóerős V8-as és a 359 lovas hibrid változatot is.
A Lexus parádés programot prezentált az LC 500-as nemzetközi bemutatójára. Felhagyva a megszokott, egy bázis köré szervezett ide-oda autózós programmal, egy több országon átívelő, két nagyobb szakaszra bontott, bő 800 kilométeres tesztutat találtak ki az autó megismeréséhez, amiben volt városi szakaszon araszolás, hajtűkanyarokkal, szűk hegyi utakkal megbolondított rész és természetesen korlátozás nélküli német autópálya, ahol traffipaxpara nélkül átléphettük a katalógus szerinti 270-es csúcssebességet is.
Milánótól Münchenig tartott a kétnapos menetpróba, amibe a 2000 méter magas hágó és a német autópálya is belefért











