Röviden – Nissan Micra 0.9 IG-T 90 N-Connecta
Mi ez? A Nissan kisautójának ötödik generációja, 2017-ben került piacra.
Mit tud? Feltűnő külsőt nyújt, izgalmas vezetéssel párosítva.
Mibe kerül? Az új Nissan Micra alapára 3 195 000 forint, turbós benzinesként N-Connecta felszereltséggel 4 294 000, a tesztautó 5 254 000 forint.
Kinek jó? Fiataloknak, maximum egy- vagy kétgyerekes családoknak, akik országúton ingáznak nem nagy távolságból.

Több mint 30 éve van piacon a Nissan Micra. Magyarországon azonban az 1993-as Év Autójának választott második generációtól vált ismertebbé, tömegmodell pedig a harmadik generációs Micra K12 lett. Ezt a legtöbben azonnal felismerik (a békalámpás modellről van szó), ám a negyedik generációt már kevesen tudják felidézni. Talán ennek is szerepe lehetett abban, hogy az ötödik generációs Micra formája bevállalós lett. 2016 őszén leplezte le a japán gyártó, majd mostanra a forgalmazás is megindult.

Külső

Elődjéhez képest jelentősen átalakult a karosszéria. Követve a többi kisautót, a Micra is négyméteresre nőtt. 17,4 centivel hosszabb, mint korábban. Eközben 8 centivel szélesebb, de 5,5 centivel laposabb az új generáció. Tengelytávolsága 7,5 centivel bővült. A kissé magas buborékból nyúlánk, dinamikus kiskocsi lett, de ez nem csak a méreteken múlik.

A 2017-es Nissan Micra a 2015-ös Sway tanulmány jegyeit ültette át sorozatgyártásba. A korábbi nőies vonalakat jóval élettelibb külsőre cserélték. Élek és vonalak mindenfelé, az egész karosszéria él. Agresszíven összefutó vonalak az orron és bumerángszerű lámpák hátul, a C-oszlop fekete betéte pedig azt a hatást kelti, mintha a tető csak lebegne a karosszéria felett.

A dinamikus külsőnek jót tesznek a hátrafelé szűkülő üvegek, de belülről ez jelentősen rontja a kilátást. Bunkerszerű érzés a hátsó ülésen utazni, a kis üvegfelületek a vezetőnek tolatáskor okoznak gondot. Szintén igen látványos a hátsó kilincs rejtett kialakítása, de 7-10 éves gyermekeim igencsak megküzdöttek minden alkalommal a magasra helyezett apró eszköz használatával. Az ajtók meglepően szépen csukódnak, mintha egy jóval nagyobb autóé lennének. Intelligens kulccsal a nyitás és a zárás is működik csak a kilincsek használatával.

A Micrához számos egyedi kiegészítő rendelhető, ilyenek a lökhárító fényes fekete betétei, de jutott belőlük az ajtók alsó részére és a visszapillantókra is. Mindezek jó összhangban vannak a fekete felnikkel. Ha valaki szeretné, rendelhet még fekete fóliázást a motorházra és a tetőre is. Az elemek más színben is választhatók.

Pörgetve jó – Nissan Micra turbó 1

Unalmasnak nem nevezhető az ötödik generációs Micra külseje

Pörgetve jó – Nissan Micra turbó 2

Bumeráng alakúak a hátsó lámpák

Belső

Kitettek magukért a tervezők az utastér kialakításával is. Vannak ugyan keményebb műanyagok az utastérben, de létüket ügyesen elfedik a különleges megoldások. Ilyenek az autó színét követő díszek az üléseken, vagy a műszerfalon és a váltókulissza körül elhelyezett betétek (műbőrből vagy szintetikus anyagból), amelyek hangsúlyos varrása jóval komolyabb autó benyomását kelti. Az összeszerelés precíz, nem lóg, nem nyiszog semmi az utastérben.

Követve a mai trendet, az autóban lévő sok funkció ellenére a középkonzolon kevés a gomb. A gombok átköltöztek a kormányra, illetve a 7 colos érintőképernyő menüjébe. Ennek működése gyorsan tanulható, a fő funkciók a képernyő körüli valódi gombokról érhetők el, majd utána kell a képernyőn pötyögni. A rendszer gyors, nincs késlekedés. A szellőzésvezérlés külön egység, átgondolt, egyszerűen kezelhető.

A műszeregység első blikkre nagyon egyszerű, két nagy óra, két kisebb mutatós résszel kiegészítve. Nem maradunk azonban információ nélkül, hiszen az órák között egy kis színes képernyőn sokféle adat megjeleníthető a kormányról elérhető menüben. A keréknyomás, fogyasztás, távolság stb. infókon túl a takarékos vezetéshez ideális váltófokozat és a táblafelismerő rendszer adatai is megjeleníthetők.

Világújdonságként egy érdekes hifit fejlesztettek a Bose segítségével. Különlegessége, hogy a vezetőülés fejtámlájába is került hangsugárzó, így a sofőrre optimalizált hangrendszert alkottak.

Pörgetve jó – Nissan Micra turbó 3

Világújdonság a fejtámlába szerelt hangszóró. Sokkal jobb hangminőséget vártunk tőle, mint ahogy szól

Rakodóhelyből van elég a kocsiban, a kesztyűtartó és az ajtózsebek méretét sem spórolták el és a kardánalagútba is szórhatjuk a kacatokat. A legérdekesebb a váltó előtti rész, ahol sok apró fénypont világítja meg a telefonnak, kulcsnak alkalmas részt. Itt találunk USB- és Aux- és 12 V-s csatlakozót is. Az új Nissan Micra csomagtartója 300 literes, ami átlagosnak mondható. Sajnos magas küszöbön kell átemelni a tárgyakat. A hátsó ülések ledöntésével bővíthető a tér, de a padló nem lesz sík, kb. 10 centis lépcső van benne.

Fura, de alapvetően mindössze négy utasnak jár fejtámla a Micrában, csak a legjobban felszerelt változat kap hátul középen is biztonsági eszközt. A méretnövekedés ellenére nem kiemelkedően tágas a Micra hátul, 178 centis magasságommal, a magamhoz beállított vezetőülés mögött, épp elfértem. A térdeimnél és a fejemnél is 1-1 centi hely maradt még.

Elöl nincs korlát, a magasabbak is jól elférnek, a kormány és a vezetőülés is tág határok között állítható. Az ülés sportosan leengedhető, oldaltartást elsősorban csípőtájékon kapunk, az ülések combtámasza puha.

Pörgetve jó – Nissan Micra turbó 4Motor

Háromféle motorral kapható jelenleg a Nissan Micra. 1,0 literes benzines szívómotorral (73 LE), valamint két 90 lovas turbóval. Az egyik 1,5-ös sornégyes dízel, a másik 0,9 literes benzines, utóbbi szerepel a tesztautóban. A Renault-tól származó 898 cm3-es motor háromhengeres, hengerenkénti üzemanyag-befecskendezéses, a teljesítményt nemcsak turbó, de töltőlevegő-hűtő is segíti.

Alapesetben 90 lóerős a motor, amely mellé 140 Nm nyomaték társul, de rövid padlógázas gyorsításokra túltöltéssel 95 lóerőt, illetve 150 Nm-t enged a vezérlés.

Pörgetve jó – Nissan Micra turbó 5

Alapjárat közelében hallani a jellegzetes háromhengeres hangot, egyébként igen csendes

Vezetés

Nagyon kettős a turbós Nissan Micra vezetése. Ha visszafogottan akarunk autózni, az nagyon szomorú élmény. Egyszerűen nem akar haladni a kocsi. Finom gázzal indulva meg sem akar mozdulni, berezonál a motor és semmi. Azt az alapelvet, hogy csak akkor rakjuk vissza egyesbe a váltót, ha megáll az autó, abszolút el kell felejteni. Minden kereszteződés előtt vissza kell tolni egyesbe, különben azt kockáztatjuk, hogy beragadunk.

Bődületes a turbólyuk, 1500-as fordulat alatt semmi nincs és onnan is csak lágy szellő. A motor úgy 2300 körül kezd életre kelni és 2500-tól dolgozik igazán. Ha e felett tartjuk a fordulatszámot, akkor viszont indulhat a móka. Éppen ezért országúton van elemében a kocsi, ahol kihasználhatja a középtartományban lévő nyomatékcsúcsot és a viszonylag kis súlyt, így fürgén lehet vele autózni. Autópályán simán eléri a 130-as tempót, de e felett már nem valami virgonc, ide már kellene a nagyobb teljesítmény. Egyébként utazóautónak alkalmas a Nissan Micra, mert az utastér meglepően csendes, minimális szélzaj jelentkezik, de nem zavaró mértékben.

Folyamatosan pörgetve a motort mókás az új Nissan Micra vezetése. Kormányzása sportosabb az átlagnál, direkt és pontos, de még nem egy Fiesta vagy MINI. A sebességváltója átlagos úton, de gyorsan kapcsolható. Mindehhez pedig jó futómű társul.

A tesztautón 205/45 R17-es abroncsok voltak, amelyek eleve az átlagosnál stabilabbá tették, de megmutatták a futómű képességeit is. A felfüggesztés az abroncsok alacsony oldalfala ellenére jól csillapította az úthibákat, miközben kisebb oldaldőléssel lehet kanyarogni.

Ahogy a hasonló autók zöme, túl gyors kanyarvételkor a Micra is orrtolóssá válik, de ez eltüntethető. Menüből aktiválható (többet ki sem kapcsoljuk) a Trace Control (kb.: nyomtartás-szabályozás) névre hallgató rendszer, amely 0,4 g-s oldalgyorsulás felett az ívbelső kerekek fékezésével csökkenti az alulkormányozottsági hajlamot. Jelentem, működik. Egy körforgalomban keringve azonnal érezni a különbséget, ha ki-be kapcsolgatjuk a rendszert. Trace Controllal olyan, mintha mindig ideális íven fordulnánk, nem darálnak az első kerekek. A vezérlés egyébként arra is képes, hogy az autó lengéseit is csökkentse, ilyenkor az egy tengelyen lévő fékek használatával csillapítja a karosszéria mozgását úthibákon.

Pörgetve jó – Nissan Micra turbó 6

Az órák közötti 5 colos képernyőről sokféle infó leolvasható

Pörgetve jó – Nissan Micra turbó 7

Bután néz ki a 17 colos felni mögött a hátsó tengelyen lévő dobfék, de a fékhatás kellően erős

Költségek

Az autó kettőssége a fogyasztásban is megmutatkozik. Városban simán fogyasztott kilenc litert a kocsi, míg autópályás tempónál ez lecsökkent 5 liter környékére. Végül nagyjából 400 kilométer autópálya, 300 kilométer országút és 400 kilométer városi használat mellett 7,6 literes átlagot produkált a tesztautó. Egy modern motorral szerelt 1 tonnás kisautótól ez jóval több, mint ideális.

Az új Nissan Micra alapára 3 195 000 forint, 1,0 literes szívó benzinmotorral és Visia alapfelszereltséggel. A turbós motorral szerelt tesztautó az öttagú kínálat negyedik legmagasabb, N-Connecta felszereltségi szintjén áll, így a listaára 4 294 000 Ft. A minden autóban benne lévő 6 légzsák, elektromos ablakemelő, távirányítású központi zár, automata vészfékrendszer, automata fényszóró mellett az N-Connectához jár 16 colos könnyűfém felni, esőérzékelő, bőrbevonatú kormány, táblafelismerés, automata távolságifény-vezérlés, sávelhagyás-megelőzés, automata légkondicionáló, multifunkciós kormány, tempomat, 7 colos érintőképernyő és navigációs rendszer is.

A tesztautó ezeken felül nagyjából egymillió forintnyi extrát tartalmazott, mint a tolatókamera, a 360 fokos kamerarendszer, a Bose hifi, az intelligens kulcs, a metálfényezés egyedi díszítésekkel, a 17 colos felnik.

A Nissan Micra és jó felszereltségű vetélytársai – Listaár, forint
Škoda Fabia Style 1.0 TSi (95 LE) 4 642 400
Suzuki Swift 1,0 GL+ (112 LE)
4 580 000
FIAT Punto 1.4 (77 LE) 3 870 000
SEAT Ibiza 1.0 TSI Xcellence (95 LE) 5 199 930
Peugeot 208 1.2 PureTech (110 LE) 4 690 000
Renault Clio Energy Tce 90 Intense (90 LE) 4 349 000
Mazda2 Revolution 1.5 G90  (90 LE) 5 028 900
Toyota Yaris 1,33  Bi-Tone SensoSmart (99 LE) 4 820 000
Opel Corsa 1.0 Turbo Cosmo (90 LE) 5 160 000
Nissan Micra 0.9 IG-T 90 N-Connecta (90LE) 4 294 000
Pörgetve jó – Nissan Micra turbó 8

Több mint 17 centivel hosszabb elődjénél, a tengelytávolság 7,5 centivel nagyobb

Értékelés

Mintha tiszta lappal indultak volna. Elődeihez képest a Nissannak sikerült teljesen más jellegű modellt készítenie a Micrából. Az édibédi forma búcsúzott, helyette a vezetési élmény lett hangsúlyosabb. Utastere modern és kényelmes, de jól jönne egy nagyobb szívómotor.

Mellette – Ellene
  • Izgalmas forma
  • Használható csomagtartó
  • Izgalmas vezethetőség
  • Sokféle vezetőtámogató rendszer
  • Gazdag felszereltség
  • Túl magas fogyasztás
  • Óriási turbólyuk
  • Nehezen átlátható karosszéria
  • Hiányzó hátsó középső fejtámla

Szavazás

Hány pontot ér nálad az új Nissan Micra 1.0, jól felszerelve?
320 szavazat - átlag: 6.48 (10-ből)
Hány pontot ér nálad az új Nissan Micra 1.0, jól felszerelve?