Az 1,2-es SHVS
Komfort szempontjából ez volt a jobb motor. Sokkal gyengébb ugyan, de annyival csendesebb, kulturáltabb, finomabb járású, főleg nagy sebességnél autózva, hogy szinte megbocsátja az ember azt a hiányzó 22 lóerőt.
Adatlap
Suzuki Swift 2017 – 1.2 SHVS AllGrip
| Motor |
1242 cm3, kettős szívócső-befecskendezés, négy henger, 16 szelep, mild-hibrid rszr. |
| Teljesítmény |
66 kW (90 LE) @ 6000 |
| Nyomaték |
120 Nm @ 4400 |
| Gyorsulás (0-100 km/h) |
12,6 s |
| Végsebesség |
170 km/h |
| Fogyasztás (katalógus) |
4,5 l/100 km vegyes üzemben |
| Listaár: |
? |
A hibridrendszer támogatását egyáltalán nem érezni, a Swift semmivel se ment jobban, mint a nemrég kezeim között járt Ignis, hibrid nélkül. Ha menni akarunk, pörgetni kell a motort, valahol 4000 felett kap igazán erőre, 6500-6700-ig mehet a buli, akkor jön a leszabályzás.
Az új Swift futóműve, kormányzása még a nagyon rossz nógrádi vidéki utakon is megállta a helyét, de ha túl gyorsan mentünk rá a nagyobb aszfaltfoltokra, 16-os kerék ide vagy oda, szinte belezengett a kasztni az ütésekbe.
Sodrósan kanyarodva, nagy tempónál cibálva a kormányt a Swift jól kézben tartható, precíz autónak bizonyult, sokkal játékosabb, mint elődje és összehasonlíthatatlanul stabilabb, mint platformtársa, az Ignis. Az ötfokozatú váltó is sokkal pontosabb volt, mint a magasabb építésű tesóban, aminek oka lehet, hogy vagy az, vagy ez még előszériás autó lehet.
A fogyasztási adatokról majd a tesztautó üzemszerű használata után tudunk felelősséggel beszámolni, mindenesetre a próbálgatós, kíméletlen hajtás után a kis kijelzőn megjelent 5,4 literes érték igen biztató.
A turbó-hibrid
Jellegzetes háromhengeres rezonanciákkal, izgalmasan rekedtes, fojtott hörgéssel adta tudtomra a második tesztautó: én biz egy turbós Swift vagyok! A motorhang vicces, ha játszani akarunk a kocsival, zavaró, ha autópályán siklanánk stabil 130-cal; ilyenkor valahol 3700 körül forog a főtengely ötödikben, csakúgy, mint a négyhengeresé.
Adatlap
Swift 1.0 BoosterJet SHVS 2WD
| Motor |
998 cm3, közvetlen bef., 3 henger, turbó, 12 szelep |
| Teljesítmény |
82 kW (112 LE) ,v 5500 |
| Nyomaték |
170 Nm @ 2000-3500 |
| Gyorsulás (0-100 km/h) |
10,6 s |
| Végsebesség |
195 km/h |
| Fogyasztás (vegyes) |
4,3 l/100 km |
| Listaár: |
? |
Érdekes, hogy hiába a turbó és az elvileg 2000-től már rendelkezésre álló nyomatékcsúcs, alapjárat-közelben nem akar ugrani a kocsi. Olyan 2700-2800 körül kezdtük érezni, hogy na, mintha végre mennénk, onnantól viszont pont olyan lelkesen pörgött ez is, mint a négyhengeres, az alig valamivel alacsonyabban érkező teljesítménycsúcson át a némileg hamarabb érkező leszabályzásig.
A háromhengeres Swift azonos konfigurációban még 25 kilóval nehezebb is, mint az 1,2-es. Meg is nyugodtam, ahogy ezt most a katalógusban kiböngésztem, hiszen így megerősítést nyert az a tapasztalatom, hogy a hátulról hiányzó 4×4 okozta könnyülést és az elöl pluszban megkapott pár kilót megérezni a vezetési élményen. Az összkerekes 1,2-es után a fronthajtású turbós Swift kevésbé volt kiegyensúlyozott, jobban tolta az orrát és a hátsó tengely is hajlamosabb volt el-eltáncolni rossz úton gyorsan fordulva. Nem mondom, hogy a különbség nagy, de határozottan érezhető.
A kis turbómotor nem rendelhető összkerékhajtással. Katalógus szerint a 2WD szívómotoros Swifthez képest a szintén fronthajtású turbó 1,3 másodperccel hamarabb van álló helyzetből százon, végsebessége 180 km/h helyett 195 – fogyasztása viszont három decivel magasabb, mint a nem-turbós négyhengeresé.
Amit még megtudtunk
Jó, nem igazán nagy titkok ezek, de azért érdekes volt látni a sajtótájékoztatón, hogy a Suzuki ismét visszaszerezte piacvezető helyét az újautós listán Magyarországon (gondolom, a következő rendőrségi tenderig), és hogy inkább a középkorú és idősebb férfivásárlók között erős a márka:
Néhány érdekes adat: jól megy a Suzuki szekere, megint ők az elsők a magyar piacon
Néhány érdekes adat: a Suzuki törzsközönsége az idősebb korosztály
Megtudtuk, ami a verőfényben zajlott menetpróbán nem derült ki: az új Swift drágább változataiban automatikus reflektor-kapcsolás is van. És még az is kiderült, hogy a piros autók nem pirosak, hanem “lángvörös gyöngymetál” színűek, fényezésükben apró alumíniumlapka-réteg töri meg ravaszul a fényt, attól olyan szépek. (Ja, a képeken látható autó pedig “kobaltkék”.)
Egyelőre tehát ennyi, árlista a hétvégén, amint megkapjuk, közöljük!
Hány pontot adsz a 10-ből az új, 2017-es Swiftnek?
Hány pontot adsz a 10-ből az új, 2017-es Swiftnek?