Röviden – Új Mazda2 |
Mi ez?
|
A Mazda legkisebb modellje, új ruhában |
Mit tud? |
Kisautó, itt-ott nagyautós tudással |
Mibe kerül? |
3 779 900 és 5 933 900 forint között |
Kinek jó? |
Főleg városi, pörgős, pénzes, csajoknak. Vagy bárkinek, aki szeret vezetni, és nincs szüksége nagy autóra. |
Kiskocsi nagy tudással: Új Mazda2
Az első találkozás. Színes, vidám, pofás autó.
Az első találkozás. Színes, vidám, pofás autó.
Fotó megosztása:
A 2-es is megkapta a Mazda egyenarcát
A 2-es is megkapta a Mazda egyenarcát
Fotó megosztása:
Thaiföldön négyajtósként is árulják. Nálunk nem lesz.
Thaiföldön négyajtósként is árulják. Nálunk nem lesz.
Fotó megosztása:
Az A-oszlop 80 milliméterrel került hátrébb
Az A-oszlop 80 milliméterrel került hátrébb
Fotó megosztása:
Nagyra nyílik a 280 literes csomagtartó
Nagyra nyílik a 280 literes csomagtartó
Fotó megosztása:
Nagyobb tengelytáv, több hely az utastérben
Nagyobb tengelytáv, több hely az utastérben
Fotó megosztása:
LED-es fényszóróval is rendelhető az új Mazda2-es
LED-es fényszóróval is rendelhető az új Mazda2-es
Fotó megosztása:
Kerek, piciny ködlámpa
Kerek, piciny ködlámpa
Fotó megosztása:
Skyactiv technology
Skyactiv technology
Fotó megosztása:
Kulcs nélküli ajtónyitás, motorindítáa
Kulcs nélküli ajtónyitás, motorindítáa
Fotó megosztása:
Kényelmes, a nagyobb autókét idéző futómű dolgozik alatta
Kényelmes, a nagyobb autókét idéző futómű dolgozik alatta
Fotó megosztása:
Vékony piros csík dobja fel a fekete üléskárpitot
Vékony piros csík dobja fel a fekete üléskárpitot
Fotó megosztása:
A dizájn és az ergonómia sokat javult a belsőben
A dizájn és az ergonómia sokat javult a belsőben
Fotó megosztása:
Érdekes kapaszkodó, alatta nagy zseb
Érdekes kapaszkodó, alatta nagy zseb
Fotó megosztása:
Holttérfigyelő,start-stop kapcsoló
Holttérfigyelő,start-stop kapcsoló
Fotó megosztása:
Head up display a Mazda2-esben
Head up display a Mazda2-esben
Fotó megosztása:
Kétféle műszerfallal is érkezhet a Mazda2-es, ez az egyik, nagy fordulatszámmérővel, digitális sebességmérővel a sarokban
Kétféle műszerfallal is érkezhet a Mazda2-es, ez az egyik, nagy fordulatszámmérővel, digitális sebességmérővel a sarokban
Fotó megosztása:
Gombnyomásra indul, leáll
Gombnyomásra indul, leáll
Fotó megosztása:
Sportos piros csík az ülésen
Sportos piros csík az ülésen
Fotó megosztása:
Akár Audi is lehetne
Akár Audi is lehetne
Fotó megosztása:
Háromállású ülésfűtés-kapcsoló. Nemcsak a feneket, de a derekat is melengeti az ülésfűtés.
Háromállású ülésfűtés-kapcsoló. Nemcsak a feneket, de a derekat is melengeti az ülésfűtés.
Fotó megosztása:
Érdekes, hogy a hatfokozatú váltó utolsó fokozata rövidebb, mint az ötösé
Érdekes, hogy a hatfokozatú váltó utolsó fokozata rövidebb, mint az ötösé
Fotó megosztása:
SD-kártya, dupla USB és 12 voltos tápcsatlakozó
SD-kártya, dupla USB és 12 voltos tápcsatlakozó
Fotó megosztása:
Hangvezérléssel, érintőképernyőn, és ezzel a tárcsával is vezérelhető a fedélzeti rendszer
Hangvezérléssel, érintőképernyőn, és ezzel a tárcsával is vezérelhető a fedélzeti rendszer
Fotó megosztása:
A vészvillogó kapcsolója
A vészvillogó kapcsolója
Fotó megosztása:
A kerek légbeömlők mellett egy ilyen keskeny szellőzőcsík is idefért
A kerek légbeömlők mellett egy ilyen keskeny szellőzőcsík is idefért
Fotó megosztása:
Csillapítás nélkül hullik az ölünkbe a kesztyűtartó, ha kinyitjuk
Csillapítás nélkül hullik az ölünkbe a kesztyűtartó, ha kinyitjuk
Fotó megosztása:
Lábtér van elég, fejben már szűk
Lábtér van elég, fejben már szűk
Fotó megosztása:
Hátul is mókás az ajtókárpit
Hátul is mókás az ajtókárpit
Fotó megosztása:
Nagyra nyílik a csomagtartó ajtaja
Nagyra nyílik a csomagtartó ajtaja
Fotó megosztása:
Skyactiv motorok
Skyactiv motorok
Fotó megosztása:
Vegyük észre a hátrafelé lejtő tetőívet
Vegyük észre a hátrafelé lejtő tetőívet
Fotó megosztása:
A 115 lóerős változat papíron 8,7 másodperc alatt van 100-on
A 115 lóerős változat papíron 8,7 másodperc alatt van 100-on
Fotó megosztása:
Ő egy automatikus váltós, 90 lovas változat, cifra belsővel
Ő egy automatikus váltós, 90 lovas változat, cifra belsővel
Fotó megosztása:
A piros belső a fekete külsővel elég ütős
A piros belső a fekete külsővel elég ütős
Fotó megosztása:
Mókás a vörös és fekete utastér
Mókás a vörös és fekete utastér
Fotó megosztása:
Nem elég, hogy piros, még mintás is
Nem elég, hogy piros, még mintás is
Fotó megosztása:
A dizájnra már nem lehet panasz
A dizájnra már nem lehet panasz
Fotó megosztása:
Ez pedig a másik műszerfal, analóg sebességmérővel, digitális fordulatszámmérővel
Ez pedig a másik műszerfal, analóg sebességmérővel, digitális fordulatszámmérővel
Fotó megosztása:
Piros keret nőtt a légbeömlő köré
Piros keret nőtt a légbeömlő köré
Fotó megosztása:
Manuális klíma
Manuális klíma
Fotó megosztása:
Az automatikus váltó remekül passzol a kiskocsiba
Az automatikus váltó remekül passzol a kiskocsiba
Fotó megosztása:
Idétlen sport kapcsoló a váltó előtt
Idétlen sport kapcsoló a váltó előtt
Fotó megosztása:
Többféle bevitelt is támogat a fedélzeti rendszer
Többféle bevitelt is támogat a fedélzeti rendszer
Fotó megosztása:
Fix kijelző, szép képpel, komoly tudással
Fix kijelző, szép képpel, komoly tudással
Fotó megosztása:
A kép alapján akár egy kupleráj pamlagja is lehetne, de élőben nem ennyire vad
A kép alapján akár egy kupleráj pamlagja is lehetne, de élőben nem ennyire vad
Fotó megosztása:
Kartámasz nincs, de a telefonnak találni helyet
Kartámasz nincs, de a telefonnak találni helyet
Fotó megosztása:
A Mazda kisautói nem voltak mindig annyira dögösek, mint az 2-es
A Mazda kisautói nem voltak mindig annyira dögösek, mint az 2-es
Fotó megosztása:
R360 Coupé
R360 Coupé
Fotó megosztása:
Ő egy Mazda Demio, a Mazda2 ükapja
Ő egy Mazda Demio, a Mazda2 ükapja
Fotó megosztása:

A 2-es is megkapta a Mazda egyenarcát
A Mazda sokat vár 2015-től. Nemrég újult meg a Mazda6-os, hamarosan már próbálhatjuk a frissített CX-5-öst, érkezik a vadonat új MX-5, lesz CX-3-as, és utódot kapott a 2008-ban Év Autója címet nyert Mazda2-es is. Nem is akármilyet.
Külső
A Mazda nagyobb modelljeihez hasonló fizimiskát kapott a 2-es is. A jellegzetes, szárny formájú hűtőmaszktól és a szigorúbb, LED-es betéttel is kapható fényszórótó kifejezetten nagyautós megjelenése van az amúgy 406 centi hosszú kiskocsinak. Rövidebb túlnyúlásokkal, nagyobb tengelytávval, a Mazda2-es tágasabb, kényelmesebb is elődjénél, igaz, hogy ezt leginkább csak az első sorban ülők élvezhetik. Hogy a forma a 3-ashoz és a 6-oshoz hasonlóan ütős legyen, a tervezők az A-oszlopot 80 milliméterrel hátrébb tolták, így sokkal elegánsabb, finomabb formát kaptak, mint ami ebben a kategóriában megszokott. Bár az érezhetően közel került A-oszlopot bentről szokni kell egy ideig.
Így néz ki négyajtós kivitelben az új Mazda2-es. Európában ilyet nem forgalmaznak belőle.
Belső
Sokáig a Mazdákat leginkább a belsejük miatt érhette kritika. Hiába építettek remek motorokat, reszelték a végletekig a váltót, futóművet, ha az autóba ülve hamar elmúlt a varázs a béna gombokat, hiányzó funkciókat látva. Szerencsére a Mazdánál ha kissé lassan is, de mégiscsak reagálnak a vásárlók észrevételeire, így a Mazda2-es belsejét tisztességesen gatyába rázták.

Vékony piros csík dobja fel a fekete üléskárpitot
Mind dizájn, mind ergonómia tekintetében, de még olyan finomságok is kerültek a kisautóba, amelyek ebben a kategóriában még ritkaságszámba mennek. Ilyen például a head up display, amely a műszerfal tetejéből előbújó olcsóbb, apró plexilap csupán, de használata mégis kényelmes, biztonságos. A plexin a sebesség mellett a sávelhagyásra figyelmeztető berendezés jelzései, illetve a navigációs utasítások is kivetíthetőek. Igaz, csak egyetlen színben, kékben jelennel meg az adatok.
Új a műszerfal is, amelyből felszereltségtől függően többféle is van, az egyszerűbb modellekben sebességjelző, a komolyabbakban fordulatszámmérő van középen, a csúcsmodellben head-up display egészíti ki. Kormánya minden irányban állítható és az ülései is a megszokottnál nagyobb úton tologathatók előre-hátra. A közelebb hozott A-oszlop miatt javult a kasztni átláthatósága is. Biztonsági felszereléssel is gazdagon megpakolták a kis Mazdát, a sávváltást segítő és holttérfigyelő rendszer mellett városi vészfékasszisztens, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és visszagurulás-gátló és távolságifény-vezérlés is rendelhető bele.

Kétféle műszerfallal is érkezhet a Mazda2-es, ez az egyik, nagy fordulatszámmérővel, digitális sebességmérővel a sarokban
A tengelytáv 8 centiméteres növelésével több hely jut a bent ülőknek, illetve a csomagtartó kapacitása is nőtt valamicskét, egészen pontosan 280 literre, a korábbi 250-ről. Persze a külső méretei is növekedtek, a legújabb, legkisebb Mazda 17,5 centivel hosszabb és 2 cm-rel magasabb. A formás külső persze nincs ingyen, a hátsó utasok a fejtér elvesztésével fizetnek meg érte. Igaz, csak úgy 180 centitől ér hozzá az ember fejbúbjához a tetőkárpit, szóval az átlagember még akár el is férhet hátul, gyerekek meg pláne.
|
Skyactiv G 1,5 75 LE |
Skyactiv G 1,5 90 LE |
Skyactiv G 1,5 115 LE |
Skyactiv D 1,5 |
Teljesítmény/nyomaték: |
75 LE / 135 Nm |
90 LE / 148 Nm |
115 LE / 148 Nm |
105 LE / 220 Nm |
Váltó: |
5 fok. manuális |
5 fok. manuális/ 6 fok. automatikus |
6 fok. manuális |
6 fok. manuális |
Gyorsulás: |
12,1 sec |
9,4 sec / 12 sec |
8,7 sec |
10,1 sec |
Átlag fogy.: |
4,7 l |
4,5 / 4,8 l |
4,9 l |
3,4 l |
Kárpitozása, ergonómiája valóban rettentő sokat javult, de puha műanyagokkal továbbra sem nagyon találkozunk a kisautóban. A kerek szellőzők, a nagyméretű klímavezérlő kapcsolók, vagy a legjobb helyre került, nagyméretű folyadékkristályos kijelző mind-mind klasszra sikerültek, de még az ajtók csapódásának hangja, érzése is telitalálat. Nem kong, nem lötyög semmi.

Akár Audi is lehetne
Milyen vezetni?
A nagyjából 150 kilométeres tesztkört az erősebb, 115 lóerős 1,5-ös benzinmotorral kezdtük, amelyhez hatfokozatú manuális váltó járt. A katalógusban szereplő 8,7 másodperces gyorsulási adat egész izgalmasan hangzott, de élőben sajnos elmaradt a varázs. Hatfokozatú váltója pontos darab, könnyen, gyorsan kapcsolható, kár, hogy a sajtóanyagban az MX-5-öséhöz hasonlítják, de nem olyan. Benzinmotorja csendes, és egész jól pörgethető darab, amely 2000-es fordulattól már tisztességesen viszi az autót. Ugyan fogyasztást a nemzetközi menetpróbán nem tudtunk mérni, de a fedélzeti számítógép nem mutatott 7,3 liternél többet, még határozottan goromba, hegyen-völgyön történő élményautózás után sem.

A 115 lóerős változat papíron 8,7 másodperc alatt van 100-on
Futóműve okozta a következő meglepetést, a fekvőrendőrökkel, úthibákkal olyan magabiztossággal küzdött meg, mint ami egy kategóriával feljebb sem mindennapos. Ha hallani is valamit az utastérben a kátyúkból, úthibákból, az inkább tompa puffanás, mint ordenáré, aggasztó csattanás. Kanyarokban nem imbolyog, és a fékek is megbízhatóan lassítják a Mazda2-est, pedig hátra csak dobfék jutott.
Következőnek a hazai eladások várható legkedveltebb darabját, a 90 lovas benzinest vittük el, hatfokozatú automatikus, majd kéziváltós kivitelben is. Az automata újabb kellemes meglepetést okozott, gyorsan, okosan váltogatja a fokozatokat, sportmódban pedig könyörtelenül megpörgeti a kis benzinmotort, szinte leszabályozásig. Olyan jól teszi a dolgát, hogy nem is nagyon vágyunk utána arra, hogy kézzel kapcsolgathassunk. Pedig azt is megtehetjük vele.

A dizájnra már nem lehet panasz
Érdekes, hogy a gyengébb motorhoz az automatikus váltó végfokozata jóval hosszabb, mint a 115 lovashoz tartozó hatfokozatúé, sőt, még a 90-eshez járó ötfokozatú végáttétele is takarékosabb. Amúgy a 90 lovas változat is bőven elég az autóba, így az importőr jóslata – miszerint ez lesz a legnépszerűbb – valószínűleg beválik majd.
Az első új Mazda2-esek március 20-án kerülnek a kereskedésekbe, és idén durván 300 darab autó eladását tervezik. Ez durván fele a Škoda Fabia és duplája a Honda Jazz eladásoknak.
Árlista:
2015.03.01-től érvényes árak: |
M2/G75/EMOTION |
3 779 900 |
M2/G75/CHALLENGE |
3 979 900 |
M2/G75/ATTRACTION |
4 279 900 |
M2/G90/CHALLENGE |
4 279 900 |
M2/G90/ATTRACTION |
4 579 900 |
M2/G90/ATTRACTION AT |
5 065 800 |
M2/G90/HAZUMI |
4 849 900 |
M2/G90/REVOLUTION |
4 968 900 |
M2/G115/REVOLUTION TOP |
5 783 900 |
M2/CD105/ATTRACTION |
5 119 900 |
M2/CD105/REVOLUTION TOP |
5 933 900 |
Kommentek