Röviden – Új Mazda2
Mi ez? A Mazda legkisebb modellje, új ruhában  
Mit tud? Kisautó, itt-ott nagyautós tudással
Mibe kerül? 3 779 900 és 5 933 900 forint között
Kinek jó?  Főleg városi, pörgős, pénzes, csajoknak. Vagy bárkinek, aki szeret vezetni, és nincs szüksége nagy autóra.
Az első találkozás. Színes, vidám, pofás autó.
Az első találkozás. Színes, vidám, pofás autó.

Kiskocsi nagy tudással: Új Mazda2

Kiskocsi nagy tudással: Új Mazda2

Az első találkozás. Színes, vidám, pofás autó.
Kiskocsi nagy tudással: Új Mazda2 55
A 2-es is megkapta a Mazda egyenarcát
Thaiföldön négyajtósként is árulják. Nálunk nem lesz.
Az A-oszlop 80 milliméterrel került hátrébb
Nagyra nyílik a 280 literes csomagtartó
Nagyobb tengelytáv, több hely az utastérben
LED-es fényszóróval is rendelhető az új Mazda2-es
Kerek, piciny ködlámpa
Skyactiv technology
Kulcs nélküli ajtónyitás, motorindítáa
Kényelmes, a nagyobb autókét idéző futómű dolgozik alatta
Vékony piros csík dobja fel a fekete üléskárpitot
A dizájn és az ergonómia sokat javult a belsőben
Érdekes kapaszkodó, alatta nagy zseb
Holttérfigyelő,start-stop kapcsoló
Head up display a Mazda2-esben
Kétféle műszerfallal is érkezhet a Mazda2-es, ez az egyik, nagy fordulatszámmérővel, digitális sebességmérővel a sarokban
Gombnyomásra indul, leáll
Sportos piros csík az ülésen
Akár Audi is lehetne
Háromállású ülésfűtés-kapcsoló. Nemcsak a feneket, de a derekat is melengeti az ülésfűtés.
Érdekes, hogy a hatfokozatú váltó utolsó fokozata rövidebb, mint az ötösé
SD-kártya, dupla USB és 12 voltos tápcsatlakozó
Hangvezérléssel, érintőképernyőn, és ezzel a tárcsával is vezérelhető a fedélzeti rendszer
A vészvillogó kapcsolója
A kerek légbeömlők mellett egy ilyen keskeny szellőzőcsík is idefért
Csillapítás nélkül hullik az ölünkbe a kesztyűtartó, ha kinyitjuk
Lábtér van elég, fejben már szűk
Hátul is mókás az ajtókárpit
Nagyra nyílik a csomagtartó ajtaja
Skyactiv motorok
Vegyük észre a hátrafelé lejtő tetőívet
A 115 lóerős változat papíron 8,7 másodperc alatt van 100-on
Ő egy automatikus váltós, 90 lovas változat, cifra belsővel
A piros belső a fekete külsővel elég ütős
Mókás a vörös és fekete utastér
Nem elég, hogy piros, még mintás is
A dizájnra már nem lehet panasz
Ez pedig a másik műszerfal, analóg sebességmérővel, digitális fordulatszámmérővel
Piros keret nőtt a légbeömlő köré
Manuális klíma
Az automatikus váltó remekül passzol a kiskocsiba
Idétlen sport kapcsoló a váltó előtt
Többféle bevitelt is támogat a fedélzeti rendszer
Fix kijelző, szép képpel, komoly tudással
A kép alapján akár egy kupleráj pamlagja is lehetne, de élőben nem ennyire vad
Kartámasz nincs, de a telefonnak találni helyet
A Mazda kisautói nem voltak mindig annyira dögösek, mint az 2-es
R360 Coupé
Ő egy Mazda Demio, a Mazda2 ükapja
Fotó megosztása:
A 2-es is megkapta a Mazda egyenarcát

A 2-es is megkapta a Mazda egyenarcát

A Mazda sokat vár 2015-től. Nemrég újult meg a Mazda6-os,  hamarosan már próbálhatjuk a frissített CX-5-öst, érkezik a vadonat új MX-5, lesz CX-3-as, és utódot kapott a 2008-ban Év Autója címet nyert Mazda2-es is. Nem is akármilyet.

Külső

A Mazda nagyobb modelljeihez hasonló fizimiskát kapott a 2-es is. A jellegzetes, szárny formájú hűtőmaszktól és a szigorúbb, LED-es betéttel is kapható fényszórótó kifejezetten nagyautós megjelenése van az amúgy 406 centi hosszú kiskocsinak. Rövidebb túlnyúlásokkal, nagyobb tengelytávval, a Mazda2-es tágasabb, kényelmesebb is elődjénél, igaz, hogy ezt leginkább csak az első sorban ülők élvezhetik. Hogy a forma a 3-ashoz és a 6-oshoz hasonlóan ütős legyen, a tervezők az A-oszlopot 80 milliméterrel hátrébb tolták, így sokkal elegánsabb, finomabb formát kaptak, mint ami ebben a kategóriában megszokott. Bár az érezhetően közel került A-oszlopot bentről szokni kell egy ideig.
Kiskocsi nagy tudással: Új Mazda2 106
Így néz ki négyajtós kivitelben az új Mazda2-es. Európában ilyet nem forgalmaznak belőle.

Belső

Sokáig a Mazdákat leginkább a belsejük miatt érhette kritika. Hiába építettek remek motorokat, reszelték a végletekig a váltót, futóművet, ha az autóba ülve hamar elmúlt a varázs a béna gombokat, hiányzó funkciókat látva. Szerencsére a Mazdánál ha kissé lassan is, de mégiscsak reagálnak a vásárlók észrevételeire,  így a Mazda2-es belsejét tisztességesen gatyába rázták. 
Vékony piros csík dobja fel a fekete üléskárpitot

Vékony piros csík dobja fel a fekete üléskárpitot

Mind dizájn, mind ergonómia tekintetében, de még olyan finomságok is kerültek a kisautóba, amelyek ebben a kategóriában még ritkaságszámba mennek. Ilyen például a head up display, amely a műszerfal tetejéből előbújó olcsóbb, apró plexilap csupán, de használata mégis kényelmes, biztonságos. A plexin a sebesség mellett a sávelhagyásra figyelmeztető berendezés jelzései, illetve a navigációs utasítások is kivetíthetőek. Igaz, csak egyetlen színben, kékben jelennel meg az adatok.
Új a műszerfal is, amelyből felszereltségtől függően többféle is van, az egyszerűbb modellekben sebességjelző, a komolyabbakban fordulatszámmérő van középen, a csúcsmodellben head-up display egészíti ki. Kormánya minden irányban állítható és az ülései is a megszokottnál nagyobb úton tologathatók előre-hátra. A közelebb hozott A-oszlop miatt javult a kasztni átláthatósága is. Biztonsági felszereléssel is gazdagon megpakolták a kis Mazdát, a sávváltást segítő és holttérfigyelő rendszer mellett városi vészfékasszisztens, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és visszagurulás-gátló és távolságifény-vezérlés is rendelhető bele.
Kétféle műszerfallal is érkezhet a Mazda2-es, ez az egyik, nagy fordulatszámmérővel, digitális sebességmérővel a sarokban

Kétféle műszerfallal is érkezhet a Mazda2-es, ez az egyik, nagy fordulatszámmérővel, digitális sebességmérővel a sarokban

A tengelytáv 8 centiméteres növelésével több hely jut a bent ülőknek, illetve a csomagtartó kapacitása is nőtt valamicskét, egészen pontosan 280 literre, a korábbi 250-ről. Persze a külső méretei is növekedtek, a legújabb, legkisebb Mazda 17,5 centivel hosszabb és 2 cm-rel magasabb. A formás külső persze nincs ingyen, a hátsó utasok a fejtér elvesztésével fizetnek meg érte. Igaz, csak úgy 180 centitől ér hozzá az ember fejbúbjához a tetőkárpit, szóval az átlagember még akár el is férhet hátul, gyerekek meg pláne.
Skyactiv G 1,5 75 LE Skyactiv G 1,5 90 LE Skyactiv G 1,5 115 LE Skyactiv D 1,5
Teljesítmény/nyomaték: 75 LE / 135 Nm 90 LE / 148 Nm 115 LE / 148 Nm 105 LE / 220 Nm
Váltó: 5 fok. manuális 5 fok. manuális/ 6 fok. automatikus 6 fok. manuális 6 fok. manuális
Gyorsulás: 12,1 sec 9,4 sec / 12 sec 8,7 sec 10,1 sec
Átlag fogy.: 4,7 l 4,5 / 4,8 l 4,9 l 3,4 l
Kárpitozása, ergonómiája valóban rettentő sokat javult, de puha műanyagokkal továbbra sem nagyon találkozunk a kisautóban. A kerek szellőzők, a nagyméretű klímavezérlő kapcsolók, vagy a legjobb helyre került, nagyméretű folyadékkristályos kijelző mind-mind klasszra sikerültek, de még az ajtók csapódásának hangja, érzése is telitalálat. Nem kong, nem lötyög semmi.
Akár Audi is lehetne

Akár Audi is lehetne

Milyen vezetni?

A nagyjából 150 kilométeres tesztkört az erősebb, 115 lóerős 1,5-ös benzinmotorral kezdtük, amelyhez hatfokozatú manuális váltó járt. A katalógusban szereplő 8,7 másodperces gyorsulási adat egész izgalmasan hangzott, de élőben sajnos elmaradt a varázs. Hatfokozatú váltója pontos darab, könnyen, gyorsan kapcsolható, kár, hogy a sajtóanyagban az MX-5-öséhöz hasonlítják, de nem olyan. Benzinmotorja csendes, és egész jól pörgethető darab, amely 2000-es fordulattól már tisztességesen viszi az autót. Ugyan fogyasztást a nemzetközi menetpróbán nem tudtunk mérni, de a fedélzeti számítógép nem mutatott 7,3 liternél többet, még határozottan goromba, hegyen-völgyön történő élményautózás után sem.
A 115 lóerős változat papíron 8,7 másodperc alatt van 100-on

A 115 lóerős változat papíron 8,7 másodperc alatt van 100-on

Futóműve okozta a következő meglepetést, a fekvőrendőrökkel, úthibákkal olyan magabiztossággal küzdött meg, mint ami egy kategóriával feljebb sem mindennapos. Ha hallani is valamit az utastérben a kátyúkból, úthibákból, az inkább tompa puffanás, mint ordenáré, aggasztó csattanás. Kanyarokban nem imbolyog, és a fékek is megbízhatóan lassítják a Mazda2-est, pedig hátra csak dobfék jutott. 
Következőnek a hazai eladások várható legkedveltebb darabját, a 90 lovas benzinest vittük el, hatfokozatú automatikus, majd kéziváltós kivitelben is. Az automata újabb kellemes meglepetést okozott, gyorsan, okosan váltogatja a fokozatokat, sportmódban pedig könyörtelenül megpörgeti a kis benzinmotort, szinte leszabályozásig. Olyan jól teszi a dolgát, hogy nem is nagyon vágyunk utána arra, hogy kézzel kapcsolgathassunk. Pedig azt is megtehetjük vele.
A dizájnra már nem lehet panasz

A dizájnra már nem lehet panasz

Érdekes, hogy a gyengébb motorhoz az automatikus váltó végfokozata jóval hosszabb, mint a 115 lovashoz tartozó hatfokozatúé, sőt, még a 90-eshez járó ötfokozatú végáttétele is takarékosabb. Amúgy a 90 lovas változat is bőven elég az autóba, így az importőr jóslata – miszerint ez lesz a legnépszerűbb – valószínűleg beválik majd.
Az első új Mazda2-esek március 20-án kerülnek a kereskedésekbe, és idén durván 300 darab autó eladását tervezik. Ez durván fele a Škoda Fabia és duplája a Honda Jazz eladásoknak.
Árlista:

2015.03.01-től érvényes árak:
M2/G75/EMOTION 3 779 900
M2/G75/CHALLENGE 3 979 900
M2/G75/ATTRACTION 4 279 900
M2/G90/CHALLENGE 4 279 900
M2/G90/ATTRACTION 4 579 900
M2/G90/ATTRACTION AT 5 065 800
M2/G90/HAZUMI 4 849 900
M2/G90/REVOLUTION 4 968 900
M2/G115/REVOLUTION TOP 5 783 900
M2/CD105/ATTRACTION 5 119 900
M2/CD105/REVOLUTION TOP 5 933 900