Lepel alatt várja sorsát

Lepel alatt várja sorsát


A korábban már meglesett tanulmányból készült első igazi autót nézegetve rögtön az a kérdés kezd el kínozni, hogy ugyan, ez miért Ötös? Ugyanis a Gran Turismo elképesztően nagy, ami nem csoda, hiszen a Hetes BMW alapjára épült, tengelytávja 3070 mm-es. Nekem a formáról is inkább a legnagyobb BMW jut eszembe, bár ki tudja, lehet, hogy a jövőben lesz kamion alapokra épülő, csapatszállító 7-es Gran Turismo is.

Rokonok

=">

De mitől Ötös, ha a Hetesre épül és bitang nagy?

De mitől Ötös, ha a Hetesre épül és bitang nagy?


A szoros rokoni szálakat több helyen is tetten érhetjük, így az integrál aktív kormányzástól kezdve a végtelennek tűnő biztonságtechnika és kényelmi felszerelésig nagy az áthallás a két modell között. Sőt, itt még gazdagabb listából válogathat, aki nyitott arra, hogy egy ennyire újszerű autóval közlekedjen.

Ugyanis a BMW szerint a Gran Turismo egy teljesen új kategória. Vagy inkább ismét egy olyan kísérlet, amely igyekszik minden típus előnyét egyetlen járgányba összegyúrni. A GT alacsonyabb az X6-osnál, nem kell bele felmászni, de mégis magasabb az Ötös sorozatnál, így a benne ülők jobban rálátnak a forgalom többi résztvevőjére.

 
Egyterű a BMW-től? 1


A képre kattintva a gyári fotókban gyönyörködhetnek         
 

Októberig várni kell rá

=">

Nincs itt baj

Nincs itt baj


Rossz hír, hogy egyelőre ez az egy darab van belőle az országban. A többi Gran Turismo valamikor októberben érkezik, addig ezt az előgyártásban készült dízelmotoros darabot lehet nézegetni.

Kezdetben csupán háromféle motor lesz a később bővülő listán, egy dízel – 530d -, és kétféle benzines. Utóbbiak közül az 535i igazi újdonság, hiszen ebbe a motorban a bajorok minden tudásukat beletették. Így a turbófeltöltő, a közvetlen benzinbefecskendezés, illetve a Valvetronic szelepvezérlés egyaránt megtalálható a 306 lóerős soros hathengeres motorban. A 550i csúcsmotorja V8-as, és 407 lóerőnyi teljesítményt szabadít a kerekekre. Természetesen mindegyik motor teljesíti az Euro5-ös normákat.

Plusz fokozat

=">

Ilyennek álmodták meg

Ilyennek álmodták meg


Már alapkivitelben nyolcfokozatú automatikus váltó jár az autóhoz, amely a plusz fokozat ellenére sem lett nagyobb, vagy nehezebb az elődnél, de gyorsabb és finomabb váltásokra képes és még takarékosabb is vele a Gran Turismo.

Az utastérről azonnal lerí, – ha a motorválaszték és a méret még hagyott bennünk némi kétséget -, hogy a Gran Turismóval még a BMW vásárlók közül is a gazdagabb pénztárcájúakat célozza meg a gyár.

Itt még nincs vége a cikknek, a második oldalra is hagytunk olvasnivalót. Sőt, néznivalónak még videót is rejtettünk oda. Katt!

=">
Remek anyagok, szép kidolgozás és olyan apróságok, amelyek nem számítanak létszükségletnek, de nagyon lehet neki örülni. Csomagtartójában alapból 440 liternyi poggyász fér el, de ha a hátsó üléssort elkezdjük tologatni ezt 570 literre lehet növelni, lehajtva pedig 1650 literes a csomagtartó. A kocsi hátulja Superbesen nyílik, ha akarjuk négyajtósként, csak egy kicsi résen át pakolhatjuk tele – ilyenkor nem süvít be az utastérbe a szél, hideg – de ha a terebélyes golfzsákokat kell betuszkolni hátra, akkor az egész hátulja felnyitható.

A helykínálat pazar, még a második üléssorban is pöffeszkedve autózhatnak az utasok. Igazán kényelmeseknek négyüléses kivitelt is gyártanak, itt a széles könyöklő garantálja a személyes tér biztonságát.

Bekamerázva

=">

Keret nélküli ablakok hátul is

Keret nélküli ablakok hátul is


A tolatókamera már nem számít nagy újdonságnak, a Hetes BMW-kben ugyan még rácsodálkoztunk a sárvédőkbe épített, a szűk, beláthatatlan helyekről kihajtásban segédkező kamerákra, de mára már megszoktuk. A Gran Turismóban most újabb rendszerrel varázsolják el a vezetőt, amelynek kamerái okosan elhelyezve körbevideózzák az autót.

Képeikből a középkonzolon olyan látvány tárul a vezető szeme elé, mintha valaki fentről a gangról figyelné a kocsit parkolás közben. Így nem kerülheti el a vezető figyelmét a sunyin megbújó virágágyás, vagy más nehezen kiszúrható akadály sem.

Kíváncsian várjuk, mit szólnak majd a vásárlók a kilapított X6-oshoz, amely a Hetes sorozat helykínálatával bír. Az előzetes felmérések szerint van igény rá. Hamarosan majd az is kiderül, mennyire.

=">